A Forma-1-es csapatok saját szervezetük, a FOTA keretein belül megegyeztek egy önként vállalt kiadáscsökkentési csomagról, az ún. RRA-ről, de a külső ellenőrzés hiánya miatt felmerült a gyanú, hogy egyesek – elsősorban a Red Bull – nem tartotta magát az egyezményhez. Az RRA újratárgyalása tavaly kudarcba fulladt, a Red Bull Racing, a Toro Rosso, a Ferrari és a Sauber ki is lépett a FOTA-ból.

A csapatok azonban továbbra is elengedhetetlennek tartották a költségek csökkentését, így tavasszal a sportágat felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordultak, hogy a korábbi gentlemen’s agreement helyett a hivatalos szabályokba kerüljenek be a kiadáscsökkentő intézkedések.

Az FIA vállalta is a feladatot, mára, azaz június 30-ára tűzte ki a szabálycsomag elfogadásának dátumát. Az időpont azért lett volt fontos, mert ez az utolsó nap, amikor még a csapatok 100 százalékának jóváhagyása nélkül szabályokat lehet hozni a következő idényre, azaz elkerülhető lett volna a Red Bull valószínű vétója.

Az FIA Motorsport Világtanácsa azonban végül nem szavazott ma, ugyanis az F1-es alakulatok a kiadáscsökkentés szükségességének egyöntetű hangoztatása ellenére a részletekről nem állapodtak meg.

A felügyelőszervezet most bő háromhetes haladékot adott a csapatoknak, hogy új, mindenki számára elfogadható javaslatcsomaggal álljanak elő, ha ez sikerül, akkor július 24-én szavazhatnak róla.

Elvileg szeptember 30-áig, a 2013-as nevezési határidőig is húzható a szabályok átírása, de igen valószínűnek tűnik, hogy a költségcsökkentési csomag is majd csak az egyébként is radikális műszaki változásokat hozó 2014-es regulációkba kerül be.