A Forma-1-es edzések, versenyek közvetítésein gyakori elem, hogy a mclarenes Jenson Button a csapatrádión alul-, túlkormányzottságról vagy épp a tapadás hiányáról beszél. A 2009-es bajnokot egyesek azzal vádolják, hogy képtelen alkalmazkodni és ilyen ürügyekkel takargatja ezt, túl sokat panaszkodik. Az angol szerint ez hülyeség.

“Ez nem nyafogás. Azt mondják rólam, hogy állandóan nyavalygok, de ez nem az. A verseny alatt így fejlesztjük az autót, ez is a pilóták dolga. Ha vagy körözgetünk és egy mukkot se szólunk a futam alatt, akkor nem végezzük jól a munkánkat. Ha alul vagy túlkormányzottságra, vagy valami más problémára panaszkodunk, annak az a célja, hogy a következő etapra már javíthassuk a dolgot. A bokszkiállásnál lehet növelni a guminyomást, a leszorítóerőt és utána jobban lehet vezetni. A pilóta nem csak vezet, de a mérnökökkel közösen javítja is az autót” – magyarázta a Mirrornak.

“Ha valami probléma van, akkor igyekszünk megoldani a versenyen, nem várunk a végéig, hogy aztán mondjuk, hogy az első etapon nagyon alulkormányzott volt az autó. Ha ezt csinálnánk, a mérnökök meg is kérdeznék, hogy miért nem mondtuk. Meg lehetett volna oldani a következő etapra.”

Úgy tűnik azonban, hogy mostanában a visszajelzések sem segítenek túl sokat Buttonnak, a szezonnyitón még magabiztosan győző angol gödörben van, Kína óta mindössze 2 pontot szerzett. Nemrég elismerte, hogy egyelőre fogalma sincs a küszködés okairól, azonban a hétvégi Európa Nagydíjon megpróbál majd a versenyképes Lewis Hamilton beállításaiból kiindulva visszatalálni a helyes útra. Button szerint még nincs veszve minden.

“Az elmúlt futamok nem hozták a remélt eredményeket, de van még 13 verseny. Hét különböző győztes volt eddig, még nincs egyértelmű bajnoki favorit, szóval a hétvégén egy jó eredménnyel szeretnék majd újra visszatérni a versenybe.”