Kérdés.: Kimi kiesik a Q2-ben – ez meg hogy történt?
Kimi Räikkönen: Hát, volt egy kis hidraulikai probléma, ennyi. Kár érte!

K.: Jól érzem, hogy idegesít a dolog?
KR: Hát persze, hogy elöl szeretne lenni az ember, de előfordul az ilyesmi…

K.: Mi választja még el a Lotust a győzelemtől?
KR: Én úgy látom, hogy az időmérőn kell még javulnunk, mivel így lenne jobb esélyünk a pontszerzésre. Szóval a tervem vasárnapra az előrekapaszkodás. És persze mindig a győzelem a cél, de néha okosabb a jó helyezésért és az értékes pontokért hajtani. Aztán majd jön a győzelem is!

K.: Nemrég azt mondtad, hamarosan eljön a te időd. Mikor? Miknek kell ehhez összeállnia?
KR: Hát, azt mondtam, hogy remélem, hogy eljön az én időm is. Tulajdonképpen csak az apró részleteket kell helyretenni, a kis hibákat kell kiiktatni, amik manapság nagyon sokba kerülhetnek. Dolgozni kell, a mérnökeimmel közösen javítani az autót, és akkor semmi sem szól a győzelem ellen.

K.: A gumik kapcsán mostanában olyan kifejezéseket hallunk, mint a lutri, padlógázról viszont senki nem beszél. Még mindig a versenypályán vagyunk vagy már a kaszinóban?
KR: Á, ez baromság! Semmi baj a gumikkal. Egyszerűen úgy kell velük bánni, hogy végig bírják a futamot. Néha nem könnyű, de azért nem agysebészet!

K.: A te értékelésed szerint min múlik a győzelem, és így a bajnok cím?
KR: A jó vagy rossz autón. Na jó, ez így egy kicsit túlságosan leegyszerűsített: jó csomag kell hozzá. De ha alapként ott van a jó autó, akkor sokkal jobb az esély, nagyobb a valószínűsége, hogy működni fognak a gumik. De egyáltalán nem csak a gumikon múlik, ez mesebeszéd! Hiába találnák el a gumikat, a Marussia akkor sem fog futamokat nyerni – ilyen nincs, akárhogy is nézzük.

K.: A tesztek alatt és az idény kezdetekor tulajdonképpen mindenki leírta a Ferrarit idénre, mostanra Fernando Alonso mégis vezeti a bajnokságot. Miért?
KR: Nyilván jól dolgoztak azóta, míg mások talán a szokásosnál több hibát követtek el. Itt az eredmény. Még ha nem is az övék a leggyorsabb autó, mindig hozzák a pontokat, és persze az autó is javult már, az se jön rosszul.

K.: A Ferrari és a Lotus is 86 ponton áll. Ki kerekedik felül?
KR: Fogalmam sincs. Nem látok a jövőbe! Csak azt tudom, hogy keményen kell dolgoznunk, hoznunk kell a pontokat, és akkor versenyben lehetünk. De ehhez nem kell kristálygömb, csak dolgozni kell.

K.: Monacóban (az 1976-os bajnok, hírhedt playboy) James Hunt sisakfestésével versenyeztél. Mit látsz benne, mi a kapcsolódási pont köztetek? Rokonlelkek vagytok?
KR: Hogy rövidre fogjam: szeretem azt a korszakot, amikor ő versezett, szerintem sokkal élvezetesebb volt, mint ma. Hogy szerettem-e volna akkor a versenyzést? Ahogy nem látok a jövőbe, úgy a múltba se tudom visszahelyezni magam, de tényleg úgy hiszem, hogy akkor élvezetesebb volt, ennyi az egész.

K.: Van ehhez köze annak, hogy a csapatfőnök, Eric Boullier nem olyan rég vadállatnak nevezett, amelynek szabadon kell maradnia? Azaz nem szereted a korlátokat?
KR: Hát, biztosan okkal mondott ilyesmit… Tény, hogy szeretem a magam módján csinálni a dolgokat, de ez soha nem is volt titok.


K.: A csapattársad (Romain Grosjean) elég kemény diónak látszik. Az időmérőn eddig 5:2 arányban megvert, bár a futamokon te voltál fölényben. A tapasztalat a kulcs, az, hogy nem pánikolsz, ha szombaton nem jön össze minden?
KR: Tudtam, hogy gyors lesz, akárhogy is alakult az első F1-es beugrása (2009-ben). Jól dolgozik, és ez jó is a csapat szempontjából. De azzal sem árulok el nagy titkot, hogy a pontokat vasárnap osztják – én pedig mindig is az ilyen alap dolgokra figyeltem!

K.: Eltelt már pár év, mióta legutóbb Kanadában versenyeztél. A nyolc indulásodból egy győzelem, egy harmadik hely és több 4-5. hely született. A mostani időmérő után hogy látod a dolgokat?
KR: Trükkös pálya, nehéz jól elcsípni az autót. Sok kerékvető, alacsony leszorítóerő, ezek kihívást jelentenek. De jó pálya!

K.: az időmérős gondokat félretéve, milyen az előérzeted a futamot illetően?
KR: Ha hiszik, ha nem, jó előérzetem van vasárnappal kapcsolatban. Persze tévedhetek, de ezt érzem. Szerintem jó futamom lehet. Ha megvan a tempó, sokra lehet jutni ezen a pályán. És itt gyakran van biztonsági autó is, szóval mókás verseny lehet.

K.: Milyen eredménnyel lennél elégedett?
KR: Top5. Nem, igazából annál jobbal: top3. Majd meglátjuk!