A Monacói Nagydíj előtt több riválisnak is feltűntek a Red Bull autóinak hátsó részén, a padlólemezen kialakított lyukak. A McLaren írásban is közölte a szabályosságot illető kételyeit a Red Bull-lal, de a címvédő csapat az FIA-tól korábban kapott vélemény alapján szabályosnak gondolta a megoldást, nem módosított.

Mivel Mark Webber és Sebastian Vettel a kifogásolt lyukakkal ellátott autóval állt rajthoz a Monacói Nagydíjon, a futam után a levegőben volt, hogy a Ferrari vagy a McLaren megóvja az eredményt, de ez végül nem történt meg, az FIA-t azonban felkérték a szabályok pontos tisztázására.

Az F1-et felügyelő szervezet a jövő hétvégi Kanadai Nagydíjra kiadott irányelveiben értesítette is a csapatokat, hogy a korábbi álláspontot felülvizsgálva mégis szabálytalannak tartják a Red Bull lyukait, így Montrealra módosítani kell majd az RB8-as padlólemezét.

Az indoklás szerint a Red Bull által bevetett újítás félreértés eredménye volt, ugyanis a szabályok betű szerint nem tiltják az ilyen lyukak alkalmazását, de az egyéb vonatkozó technikai paraméterekből levezethető, hogy mégsem kerülhetnek ilyesmik az érintett területre.

Az FIA rendelkezése nem visszaható, így a korábbi eredményeket nem befolyásolja a mostani állásfoglalás.