A már jó ideje tartó pletykáknak megfelelően a Caterham tegnap bejelentette, hogy szakított Jarno Trullival, az olasz versenyzői állását Vitlaij Petrovnak adták 2012-re. A 15 szezon, 256 futam után F1-es munka nélkül maradt veterán beletörődően fogadta az elbocsátást.

“Ami engem illet, nem vagyok elkeseredve, fel voltam készülve az elválás lehetőségére, tudtam, hogy a nehéz gazdasági helyzet egy jó szponzori hátterű pilóta keresésére kényszerítheti a Caterhamet. A kiscsapatoknak speciális igényeik vannak, a szerződések pedig egyértelműek. Remélem, hogy Petrov hozzájárulásával minden ott dolgozónak biztosabb lehet a jövője” – mondta az ANSA olasz hírügynökségnek a 37 éves versenyző, aki egyelőre még nem akar a végleges visszavonulásra gondolni.

“Van egy borászati üzemem és egy szállodám Svájcban, szóval van elég dolgom, de a hivatásom az autóversenyzés, és egyelőre ennek a folytatását tervezem, akár az F1-ben, akár azon kívül.”

Trulli elküldése egyben azt is jelenti, hogy 1970 után első ízben olasz pilóta nélkül kezdődik egy Forma-1-es idény. A veterán szerint ez arra világít rá, hogy hazájában komoly gond van az utánpótlás-neveléssel.

“Szégyen, hogy a Forma-1-ben nem lesz olasz. Nagyon sajnálom ezt, de nem az én hibám, mások a felelősek ezért a kiüresedésért, nem tegnap alakult ki ez a helyzet, de senki nem lépett semmit. Olaszországban nincs olyan rendszer, amely magas szintre segítené a versenyzőket, nem csoda, hogy ez a vége. Tehetségek vannak, de támogatás nélkül reménytelen a helyzetük. Szeretném, ha mindenki igyekezne tenni valamit, de a hazai válság miatt nem hiszem, hogy egy fiatal pilóta elég támogatást találhatna ahhoz, hogy egy csapat komolyan foglalkozzon vele.”

Az olasz nemzeti jelképnek számító Ferrarinál is elkeseredtek a helyzet miatt, de a maranellóiak főnöke, Stefano Domenicali hangsúlyozta, hogy saját utánpótlásprogramjukon keresztül igyekeznek majd újra olasz juttatni az F1-ig.

“Nagyon elszomorít, hogy annyi év után most nem lesz olasz versenyző a Forma-1-es világbajnokságban. A sport szempontjából és emberi szinten is mondom ezt, ugyanis Jarnónak nagyon kevésszer adatott olyan autó, amellyel tényleg megmutathatta volna a tehetségét. Szóval ezúton is a legjobbakat kívánom neki, úgy a versenypályán, mint azon kívül!”

“Nehéz időszak ez a sportág számára, részben külső okok miatt. A Ferrari a CSAI-val (az olasz autósport-szövetség) együttműködve a pilótaakadémiája képében jó néhány éve létrehozott egy hosszú távú, fiatalokat segítő projektet – örömmel jelenthetem be épp most, hogy két fiatal tehetség Raffaele (Marciello) és Brandon (Maisano) jó lehetőséget kap (az európai és olasz Forma-3-as bajnokságban), hogy előrébb lépjen.”