A múlt héten a spanyolországi Jerezben lezajlott a Forma-1-esek első hivatalos téli tesztje, ahova a Mercedesen kívül minden nagycsapat elvitte az új autóját.

Fontos hangsúlyozni, hogy a teszt eredményei nagyon nem mérvadóak, hiszen a vadonatúj járgányok első pár napjában a csapatok ezerféle programot, stratégiát követhetnek, de azért egy-egy kiemelkedő idő, vagy épp annak hiánya mégis sejtethet valamennyit.

A 2012-es autók közül a négy nap alatt a Lotus hozta a legjobb köridőt, csütörtökön Romain Grosjean 1:18,419-et futott. A három élcsapat, a Red Bull, a McLaren és a Ferrari közül igazán nagyot egyikük sem alakított, csak Fernando Alonso hozott egy 1:18-as időt pénteken, ami viszont talán amolyan vigaszkör volt a korábbi napok nem túl lelkesítő eredményei után.

A címvédő Red Bull-lal Sebastian Vettel  1:19,297-tel zárta Jerezt, míg a mclarenes Lewis Hamilton  ennél bő másfél tizeddel rosszabbat, 1:19,464-gyet hozott ki a többiekétől eltérő koncepciójú MP4-27-esből. A 2008-as bajnok állítólag nem is elégedett.

“Amikor láttam a többiek autóit jócskán előbb, akkor azért elgondolkodtam, hogy a jó irányba mentünk-e” – idézte az angolt a német Auto Motor und Sport.

Hamilton azt is mondta, hogy a befújt diffúzor eltűnése miatt az autót “nehéz irányítani a gyors kanyarokban”, míg Vettel például arról számolt be, hogy “nem érez nagy különbséget” ezen a téren a tavalyi modellel összehasonlítva.

A spanyol Marca egyébként úgy tudja, hogy Hamilton volt csapattársának, Heikki Kovalainennek bizalmasan azt is bevallotta a jerezi paddockban, hogy “csalódott” az új autóban.