Bár Jarno Trulli nem egyszer morgott-elégedetlenkedett 2011-ben, csapattársa, Heikki Kovalainen pedig alaposan el is verte a tavalyi évben, az olasz 2012-re is maradt a Lotusról Caterhammé átnevezett alakulatnál.

Papíron legalábbis, ugyanis a lecseréléséről szóló hírek tavaly késő ősz óta tartják magukat, több pénzes és fiatalabb pilótát is hírbe hoztak már a helyével, a legutóbbi a sorban az idénre állás nélkül maradt Vitalij Petrov. Az is feltűnő volt, hogy a múlt heti jerezi teszten az eredeti tervekkel ellentétben Trulli csak egy napot vezethetett, a Caterham az úja autót előbb adta az alig pár nappal korábban tesztpilótaként leigazolt Giedo van der Gardének, mint neki.

A fentiek ellenére a 16. F1-es szezonját kezdő olasz teljes határozottsággal válaszolt a brit Autosportnak, amikor arról kérdezték, biztos-e benne, hogy versenyezni fog idén.

“Igen, biztonságban vagyok, igen” – mondta, hozzátéve, hogy ugyan tudja, hogy a pénz is számíthat a pilótafelállás tekintetében, de szerinte semmi nem utal arra, hogy mennie kellene.

“Megértem, hogy némelyik csapatnál ez van, sajnos az egész világon nehéz a gazdasági helyzet, és emiatt némelyik csapat is bajban van. Nem ismerem pontosan a csapatok helyzetét, de azt tudom, hogy keresik a szponzorokat, a fizetős pilótákat, de én pillanatnyilag csak annyit tudok mondani, hogy szerződésem van a csapattal és tesztelni fogok. Ha történik valami, nagyon remélem, hogy valaki előtte szól nekem a csapatból, de eddig télen egyszer sem volt szó ilyesmiről.”

Trulli szerint van der Garde tesztjébe sem érdemes sokat belelátni: “Az utolsó pillanatban leigazolták van der Gardét, fontos, hogy legyen a csapatnál egy tapasztaltabb harmadik pilóta is, ezért engedték vezetni. Elfogadhatóan teljesített, eleget ment, de ezután rendezzük a további teszteket, ugyanis elvileg én vezettem volna az elején.”

A 37 éves versenyző egyébként a múlt pénteki tesztnapja után nagyon elégedett és feldobott volt, 2012-ben sokat vár a Caterhamtől.

“Nagyon pozitív nap volt, nem is emlékszem ennél jobb első tesztnapra, sőt teszthétre! Alig-alig volt hibánk, pedig gyökeresen új az autó és új rendszerek is vannak, mint például a KERS. A köridők ellenére nagyon elégedett vagyok, mert valójában igen bátran tankoltunk, korrigálva mi is versenyben vagyunk” – mondta akkor, hozzátéve, hogy a számára tavaly végig problémát jelentő kormányszervó is végre azt adja számára, amit vár.