A McLaren múlt heti bemutatója óta téma, hogy valójában mit mutattak a wokingiak? Sokak szerint semmit, az MP4-27 demóverziója ugyanis olyan erősen álcázva volt, hogy még csak nagy vonalakban sem emlékeztetett arra az autóra, amellyel a csapat elkezdi a tesztelést Jerezben. Martin Whitmarsh csapatfőnök most beismerte, hogy a premieren valóban nem terítették ki a kártyákat, az autóra műanyag kipufogóvégeket és nem igazi diffúzort szereltek.

A nagy kérdés az idei szezon előtt éppen az, hogy a befújt diffúzorok betiltása miatt keletkező leszorítóerő-csökkenést hol nyerik vissza a mérnökök. A McLaren egyik illetékese korábban úgy nyilatkozott, az új autón a szabályosság határait súroló megoldásokat vetettek be, emiatt támadásokra számítanak a riválisok részéről. A bemutatón semmi nem látszott ezekből a megoldásokból, Whitmarsh nyilatkozata alapján szándékosan.

“A kipufogó műanyagból készült, ebben a formában nem lesz látható újra” – nyilatkozta Whitmarsh. A Ferrari is álcázta 2012-es autójának kipufogóit, az új vonórudas felfüggesztést viszont nem rejtegette.

“A nagycsapatoknak bezzeg van pénzük arra, hogy a bemutatókra ilyen elemeket készítsenek” – panaszkodott Otmar Szafnauer, a Force India ügyvezető igazgatója. “A mi bemutatónkon látott autó sokkal közelebb van a véglegeshez.”

Jerezben már az igazi alkatrészeket próbálgatja a McLaren, de Whitmarsh megjegyezte: “Az autó máshogy fog kinézni Jerezben, mint múlt héten, és egész másképp, mint Ausztráliában. Van már számos új elemünk, amelyek hamarosan felkerülnek az autóra.”