A Renault 2012-ben a Red Bullt, a Lotus Renault-t, a Team Lotust és a Williamst is ellátja motorokkal, de rebesgetik, hogy a HRT is a franciákhoz pártolhat a Cosworth-től.

A Forma-1-be a 2014-es motorreformmal egy időben beszállni készülő új, független gyártó, a PURE alapító-főnöke, Craig Pollock szerint a mezőny harmadának, esetleg majdnem felének Renault-hoz való kötődése bajt is okozhat, igaz, ők viszont talán éppen ezért kerülhetnek jó helyzetbe.

“Baj van az F1-ben és ezt mindenki nagyon jól érzi. Senki sem tudja, mi lesz a Cosworth-tel, semmi  sem tudni, senki sem beszél erről, nem téma, hogy az F1-es vezetőjük kiszállt. De eléggé úgy néz ki, hogy menekülnek a süllyedő hajóról” – utalt arra, hogy a brit gyártónak jövőre a Virgin és jó esetben a HRT marad csak a partnere a Renault térnyerése miatt.

“Szerintem mindenkit aggaszt ez, attól tartanak, hogy az lesz, mint a Hondával, a Toyotával és a BMW-vel. Egyszer csak, egyik pillanatról a másikra dönthet úgy az igazgatótanács, hogy kiszállnak az F1-ből. Szóval ha túl sok csapatnak szállítanak, akkor egyrészt túl nagy lesz a hatalmuk, ők diktálhatják a feltételeket, másrészt ha kiszállnak és mondjuk csak a Ferrari és a Mercedes marad, akkor hónapok alatt készen kellene állniuk arra, hogy három plusz csapatnak is szállítsanak, ezt pedig nem akarnák” – magyarázta Pollock a GPUpdate-nek.

A PURE-főnök egyébként bízik a jövőben, úgy látja, hogy a Cosworth esetleges kidőlése után nagyon is szükség lesz az F1-ben egy független motorszállítóra, és nem is csak a nem-renault-s csapatoknál kereskedhetnek.

“Mindenkivel ugyanúgy tárgyalunk, persze nincs olyan főnök, aki csak úgy azonnal aláír 2014-re. Ezzel együtt szerintem minden csapatot megleptünk azzal, hogy milyen komoly a műszaki részlegünk, és szinten jár a 2014-es programunk. Bemutattuk, hogy pontosan hol tartunk, megmutattuk a sebességváltó-csatlakozást… Gyakorlatilag bizonyítottuk, hogy máris műszaki adatokkal tudunk szolgálni a hőmérsékletről a teljesítményről, már elvégeztük a számításokat arról, mit várhatnak tőlünk. Igazán izgalmas.”

Pollock azt is elmondta, hogy a PURE 1,6-os turbós V6-osának első pályás tesztjei 2012 nyarán zajlanak majd.