F1: Motorfejlesztési botrány jön? 2 Csütörtökön jelentették be, hogy a korábban a Ferrarinál dolgozó, 2009 óta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) motorfejlesztési szabályozásáért felelős Gilles Simon hamarosan az F1-et célzó új gyártóhoz, a Craig Pollock-féle PURE-hoz igazol.

Az F1-ben jelenleg szereplő motorgyártók cseppet sem örülnek a hírnek, szerintük összeférhetetlenség áll fenn, hiszen Simon egyrészt kidolgozója a 2014-es 1,6 literes turbós V6-osokra vonatkozó szabályoknak, a tetejébe pedig számos bizalmas információval is rendelkezik a gyártók terveiről.

“Az első reakciók magától értetődőek és szerintem teljesen érthetőek” – mondta a renault-s motorfőnök, Rob White.

“Korábban a ferraris, majd a mostani, FIA-s minőségében is jó kapcsolatban voltunk Gilles-lel mind személyes, mind szakmai téren. De természetesen aggaszt minket, hogy az elmúlt 18 hónapban ennek a jó kapcsolatnak a keretében – legalábbis mi, a Renault-nál – példátlan hozzáférést biztosítottunk az FIA számára a motorfejlesztési programunkat illetően és szerintem a többi gyártó is így tett.”

“Legfőképp arról szeretnénk megbizonyosodni, hogy az FIA képviselőjeként élvezett kiemelt helyzetében Gilles milyen információkhoz férhetett hozzá és szeretnénk biztosítékot kapni, hogy ezeket egy rivális alkalmazottjaként nem hasznosíthatja majd” – fogalmazta meg a motorgyártók álláspontját a renault-s szakember.

White szerint Simon PURE-hoz szerződése megrendítheti a csapatok FIA iránti bizalmát, ez pedig senkinek nem jön jól.

“Ez egy nagyon bonyolult sportág. A sport- és műszaki szabályok megfelelő kezeléséhez az FIA-nak hozzáférést kell kapnia a csapatok adataihoz, cserébe viszont elvárjuk, hogy megfelelő embereik legyenek erre. Nyilván rizikót jelent, ha az FIA emberei hirtelen egész más színekben bukkannak fel.”