Hiába foglalta szabályba a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még tavaly télen, hogy 2013-tól 1,6 literes, négyhengeres turbómotorok váltják az F1 mostani erőforrásait, a gyártók többsége ilyen-olyan okból nem fogadta el a döntést, az elmúlt hónapokban vitatták a tervezett újítást.

Míg a Renault a végsőkig ragaszkodott az FIA eredeti tervéhez, a többi gyártó, a Ferrari, a Mercedes és a Cosworth a 2013-as motorreform elhalasztása, valamint a mai motorokhoz közelebb álló V6-os konfiguráció mellett lobbizott.

Az FIA többek között F1-es csapatvezetőkből álló szakbizottsága, a Forma-1-es Bizottság tegnap tárgyalt a kérdésről, a megbeszélésen megegyezés is született: a 2013-ra tervezett szabályokat elvetették, helyettük 2014-ben jönnek majd az új motorok, az 1,6 literes V6-os turbók.

Az új szabálytervezetet a Motorsport Világtanács szavazása teszi majd hivatalossá.

A 2013-as motorszabályok megbukásával az FIA-elnök, Jean Todt – Bahrein után – rövid időn belül második nyilvános vereségét szenvedte el a csapatoktól.