F1: De la Rosának 10 perce volt 1
F1: De la Rosának 10 perce volt 2

F1: De la Rosának 10 perce volt

F1: De la Rosának 10 perce volt

F1: De la Rosának 10 perce volt 26
F1: De la Rosának 10 perce volt 27
F1: De la Rosának 10 perce volt 28
F1: De la Rosának 10 perce volt 29
F1: De la Rosának 10 perce volt 30
F1: De la Rosának 10 perce volt 31
F1: De la Rosának 10 perce volt 32
F1: De la Rosának 10 perce volt 33
F1: De la Rosának 10 perce volt 34
F1: De la Rosának 10 perce volt 35
F1: De la Rosának 10 perce volt 36
F1: De la Rosának 10 perce volt 37
F1: De la Rosának 10 perce volt 38
F1: De la Rosának 10 perce volt 39
F1: De la Rosának 10 perce volt 40
F1: De la Rosának 10 perce volt 41
F1: De la Rosának 10 perce volt 42
F1: De la Rosának 10 perce volt 43
F1: De la Rosának 10 perce volt 44
F1: De la Rosának 10 perce volt 45
F1: De la Rosának 10 perce volt 46
F1: De la Rosának 10 perce volt 47
F1: De la Rosának 10 perce volt 48
Fotó megosztása:
F1: De la Rosának 10 perce volt 49 Az orvosok ugyan zöld utat adtak neki, de a Monacóban nagyot bukott Sergio Perez a Kanadai Nagydíj első szabadedzése után rosszullétre panaszkodott, ezért a Sauber úgy döntött, a hétvége további részére lecseréli a mexikói újoncot. Perez helyét a csapatnál tavaly versenyző, azóta a McLaren tesztpilótai állásába visszatért Pedro de la Rosa kapta.

A spanyol veterán számolt a lehetőséggel, de csak a második edzés előtt tíz perccel tudta meg, hogy be kell ugrania.

“Éppen az ebéd végénél jártam, amikor Monisha Kaltenborn (a Sauber vezérigazgatója) megjelent a McLarennél és megkérdezte, hogy készen állok-e, mert valószínűleg nekem kell az autóba ülnöm. Megnéztem az órámat, tíz perccel volt kettő előtt, mondtam is, hogy de hát az edzés tíz perc múlva kezdődik!” – mesélte de la Rosa.

“Onnantól őrült kapkodás kezdődött, hogy a McLarennél összeszedjem a sisakomat, az overallomat, a dolgaimat, beüljek az autóba és beállítsuk a pedálokat, ahogy én szeretném. Ez végül nem sikerült, a pedálok régi állásával kellett a pályára lépnem. De nem szabad idegeskedni, ez egy lehetőség, ki kell élvezni.”

“Martin Whitmarsh (a McLaren főnöke) mondta nekem, hogy a Sauber szólt, hogy szükség esetén adódhat ilyen lehetőség, de ne éljem bele magam. Úgy jöttem Kanadába, hogy nem hittem benne. Tudtam, hogy Sergio jól van, délután kettőig biztos voltam benne, hogy nem én ülök az autóban.”
 
De la Rosa elárulta, hogy a Sauber azért készült, elvitték Kanadába a spanyol tavalyi ülését is.

“A tavalyi ülésemet használhatjuk, ami kulcsfontosságú, életbe vágó. Ami a többi dolgot illeti, a mclarenes overallomban, cipőmben, sisakomban vezettem. Gyorsan átalakítottuk a fülhallgatómat, hogy passzoljon a Sauber rendszeréhez.”

A spanyol pilóta rutinja és tapasztalata egyértelmű előny, de arra is figyelmeztet, hogy még neki sem megy az átállás egyik pillanatról a másikra.

“Maradjunk a földön! Sokat kell tanulnom. Sokkal jobban kell figyelnem a gombokra, a KERS-re, a DRS-re, mert én egy olyan autóhoz szoktam, amelyikben pont fordítva állnak a gombok. Oda kell néznem, amikor megnyomom őket, még nem jön természetesen. De rendben lesz, lépésről lépésre fejlődök, és nagyon örülök, nem számítottam erre.”