Az már szinte biztos, hogy a 2011-es Forma-1-es idény két Lotus-csapattal indul, hiszen a tavaly Lotus Racingként indult, idén Team Lotusra váltott kiscsapat mellett a sportkocsigyártó Group Lotus is beszállt a sportágba a Renault névadó szponzoraként.

A téli viták során egyik fél sem engedett, így egy londoni bíróság elé került az ügy. A múlt héten a Team Lotus tulajdonos-főnöke, Tony Fernandes elmondta, hogy a sportkocsigyártó, pontosabban annak anyacége, a maláj Proton peren kívüli megegyezéssel is próbálkozott, de túl keveset ajánlottak a névért.

“Hatmillió font volt az ajánlat a peren kívüli megegyezésre. Természetesen én is szeretném lezárni az ügyet, de a Proton ajánlatával csődbe menne a cég. Nem fogadhattuk el” – mondta az üzletember, utalva arra, hogy a név elvesztése szponzori hozzájárulások, a márkatermékekből származó bevételek elvesztésével és az új márka felépítésének költségeivel is járna.

A héten a Proton is reagált, a Group Lotus “gazdája” azt állítja, továbbra is nyitottak az üzletre, de szerintük Fernandesék kérnek elfogadhatatlanul sokat, a kiscsapat 22-37 millió font összeget lenne hajlandó megfontolni.

“A 1Malaysia Racing Team (azaz a Team Lotus – B. G.) minden jó szándékunk ellenére sem kérhet kompenzációt egy olyan problémáért, amit önmagának okozott” – szögezte le a Fernandeséknek a Lotus név használatát már tavaly megtiltó cég.

A Proton közleményében ezzel együtt hozzátette, hogy továbbra is nyitottak a peren kívüli megegyezésre, ha “ésszerű és igazságos ajánlatot” kapnak.