Összesen harminc ember dolgozik a Renault versenymérnöki kamionjában, amelyben meghatározó döntések születnek minden versenyhétvégén. “Ide fut be az összes adat a verseny során, itt dől el minden, különösen az edzések során, amikor az autó beállítására koncentrálunk” – árulta el Mark Slade, Vitalij Petrov versenymérnöke.

Minden pilótának saját stábja van, amely minden mozdulatát figyeli a pályán. A versenymérnök a bokszban figyeli az eseményeket, miközben a háttércsapat, amely összesen négy emberből (teljesítménymérnök, vezérlőrendszer-mérnök és két motormérnök) áll, gyűjti az adatokat.

Minden mérnöknek két laptopja van, mert annyi szoftvert futtatnak egyszerre, amennyivel egy gép nem birkózna meg. Minden mérnök négy képernyőn figyeli a két notebook információt, emellett további kijelzőkön az élő közvetítés és a hivatalos időeredmények is láthatóak. Még webkamerák is vannak a garázsokban, így a kamionban ülők úgy juthatnak pontos információhoz az autók állapotáról, hogy nem kell elhagyniuk munkaállomásukat.

Összesen több mint hatvan képernyő villog a kamionban, amint a háttércsapat rendellenességet tapasztal, azonnal értesíti a versenymérnököt. Így észlelték például Petrov silverstone-i lassú defektjét, az oroszt jó ütemben és biztonságos helyzetben hívhatták ki a bokszba. Amint véget ér egy edzés, következik a szokásos értekezlet, ahol a mérnökök szinte isszák a pilóták szavait, mert ez alapvetően meghatározza, hogyan kell értelmezniük a gyűjtött adatokat.