A Red Bull Törökországban ugyan már kipróbálta, de időmérőn és versenyen csak a múlt hétvégi Európa Nagydíjon vetette be először az F-csatornáját, és lehet, hogy ez is hozzájárult Mark Webber látványos balesetéhez.

Míg az eredeti feltaláló, a McLaren rendszerét a pilóták a térdükkel aktiválják, addig a követőknél, a Saubernél, a Ferrarinál és a Red Bullnál is az alkarjukkal, kézfejükkel vagy az ujjaikkal működtetik a versenyzők az egyenesekben pluszsebességet adó megoldást.

Az olasz Autosprint szerint Webber valenciai belső kamerás felvételein az látszik, hogy az ausztrál Kovalainen megközelítése előtt is az F-csatorna működtetésére használta a bal keze ujjait, csak a hüvelykje volt lazán a kormányon, mindössze az utolsó pillanatban – már későn – fogta meg azt, nem tudta elkerülni a Lotust.

Korábban egyébként éppen a Red Bull főnöke, Christian Horner figyelmeztetett az ilyen jellegű veszélyre: “Elmés mérnöki megoldás, le a kalappal a kitalálói előtt, de némelyik hétvégén látott megoldás már határeset, hiszen a pilóták csak az ujjukkal vagy épp kéz nélkül vezetnek. Azt hiszem, biztonsági és költségszempontból sem a legjobb” – mondta az angol még májusban.

A múlt hétvégén Webber csapattársa, Sebastian Vettel is utalt arra, hogy egyebek mellett nem könnyű még az F-csatornát is kezelni.

“Nagyon okos ötlet, sokat hoz, ha jól sikerül beállítani, de emiatt nem mindig van az ember keze a kormányon. Az itatót működtetem, jobb kézzel nyomok egy bal oldali gombot. Az is számít, hányszor kell egy körben állításokat végezni, s a többi. Hozzá lehet szokni, de nem a legkényelmesebb dolog” – magyarázta a német.