A múlt hétvégén 800. Forma-1-es nagydíját ünneplő Ferrarit hidegzuhanyként érte a versenyképtelenség, a vörös autók csak a középmezőny elejére voltak jók. A csapat sokat dolgozott a McLaren-féle F-csatorna lemásolásán, de az újítás nem hozott jelentős előnyt, más területekre is nagyobb hangsúlyt kell fektetni, mondja a csapatfőnök, Stefano Domenicali.

“Elég sokat invesztáltunk a hátsó szárny új rendszerébe, de ez nem elég, és nem is tökéletes még. A következő hónapban, Valenciában nagy fejlesztések jönnek, sok új elem kerül az autóra. De a tények azt is cáfolhatatlanul mutatják, hogy az eddigi újítások nem voltak elégségesek, hogy tartsuk a lépést a többi nagy csapat fejlesztési ütemével” – mondta az olasz, gyakorlatilag azt is elismerve, hogy Kanadában sem várható sok javulás.

“Valahogyan jobban kell teljesítenünk, mert hat-hét futam után még nem adhatjuk fel. A bajnokság kétharmada még nyitott. Láttuk már, hogy bármi megtörténhet, hogy a futamokon más és más helyzetek alakulhatnak ki.”

“Úgy gondolom, hogy ezt a rossz hétvégét is termékennyé kell fordítanunk, reagálni kell, nem csüggedni. A csüggedés azoknak való, akik nem küzdenek olyan célokért, amiket mi kitűztünk magunk elé.”

Domenicali sosem csügged, de mikor javít?

Domenicali sosem csügged, de mikor javít?

Domenicali sosem csügged, de mikor javít?


Domenicali elismerte, hogy az F10-es elsősorban a leszorítóerő tekintetében van hátrányban, erre kell leginkább koncentrálniuk.

“Tény, hogy nem lehetünk elégedettek magunkkal. Reagálnunk kell, rá kell jönnünk, hogy aerodinamikailag miért nem hozzuk azt, amit kellene. Nem az a kérdés, hogy csalódás-e a helyzet vagy sem, a lényeg, hogy azonnal tegyük a dolgunkat, van idő, ez nem probléma.”