Kettős győzelemmel nyitotta a 2010-es idényt a Ferrari, Fernando Alonso győzött Bahreiniben. A spanyol pályafutása 22. diadalát aratta, legutóbb 17 hónappal ezelőtt győzött Japánban. Ahogy 2007-ben Kimi Räikkönen, Alonso is győzelemmel mutatkozott be a Ferrarinál. A csapat sikerét Felipe Massa második helye tette teljessé – a Ferrari egyébként legutóbb a 2008-as Bahreini Nagydíjon könyvelhetett el kettős győzelmet. A harmadik Lewis Hamilton lett a McLarennel.

A rajtnál a pole-ból induló Sebastian Vettel biztosan tartotta meg az első helyet, de Alonsónak sikerült megelőznie a második rajtkockából startoló Massát. Mark Webber Red Bullja óriási füstfelhőket eregetett, a Force Indiá-s Adrian Sutil és a renault-s Robert Kubica talán emiatt meg is pördült és a mezőny végébe esett vissza. Nico Rosberg egy helyet előrelépett, megelőzte Hamiltont, a kör végére pedig Michael Schumacher került Webber és Jenson Button elé.


Az élmezőny kerékcseréi után – mindenki egyszer állt ki, a szuperlágy után a közepes keveréket a verseny végéig használták – Hamilton visszaugrott Rosberg elé, más pozícióváltás azonban a pontszerző helyeken nem történt egészen a 34.körig.

Sebastian Vettel akkor veszítette el a vezető helyet, miután a kipufogó meghibásodása miatt lelassult. Alonso már pár körrel korábban felzárkózott mögé, a majd lazán megelőzte, a célegyenesben pedig Massa is elment a német mellett. Négy körrel később Lewis Hamilton is utolérte és el is hagyta a Red Bullt.

Vettelre három körrel a vége előtt már a mercedeses Rosberg is felzárkózott, a Red Bull-osnak sikerült megőriznie a negyedik helyet. A top10-ben visszacsúszásán kívül már nem történt változás, Schumacher, Button és Webber egy bolyban ért be, az utolsó két pontszerző hely pedig a Force Indiá-s Vitantonio Liuzzinak és a Williams veteránjának, Rubens Barrichellónak jutott.


Nagyon sok volt a kieső: a HRT-s Karun Chandhok egy teljes kört sem tett meg, amikor már össze is törte az autó orrát, a Lucas di Grassi Virginje két kör után adta meg magát hidraulikai probléma miatt, csapattársa, Glock tizenöt körrel később követte. Bruno Senna motorja is kilehelte a lelkét, műszaki hiba miatt búcsúzott mindkét Sauber, a renault-s Vitalij Petrov hiába ment jól, a felfüggesztés meghibásodása miatt kellett beállnia a garázsba, a Toro Rossó-s Sebastien Buemi pedig a vége előtt nem sokkal volt kénytelen a pálya szélére húzódni.

Mivel ellenfelük sem maradt, így az új csapatok versenyét “technikai K.O.”-val nyerte a Lotus.

Bahreini Nagydíj, Sakhir, 2010.03.14.