Az FIA éléről tavaly októberben távozott Max Mosley tegnap Londonban féltucatnyi brit újságíróval vacsorázott és beszélgetett kötetlenül. A volt elnök a legtöbb témáról csak privát jelleggel beszélt, de az egyik résztvevő, az ismert F1-es szakújságíró, James Allen azért megosztott az olvasóival néhány érdekesebb részletet.

Mosley például hangsúlyozta, hogy az FIA éléről nem a csapatok nyomására távozott tavaly, eredetileg ugyanis már 2005-ben át akarta adni a stafétát Jean Todtnak, de akkor a francia még inkább a Ferrari vezetését választotta. A visszavonulásról már 2009 elején döntött, állítása szerint jóval a nyári F1-es háború előtt leadta frissített életrajzát egy később megjelenő ki kicsodához, amelyben volt FIA-elnökként hivatkozott önmagára.  

A volt elnök kiemelte, hogy ma már nemigen akar belefolyni az FIA munkájába, bár tagja a szervezet szenátusának, a legutóbbi ülésen ott sem volt. Hangját csak akkor szeretné hallatni, ha utódja, Todt a tanácsát kéri, de arra számít, hogy idővel egyre kevésbé lesz rá szükség, ugyanis elavul a tudása – írta Allen.

Mosley természetesen reagált a Ferrari három nappal ezelőtti kirohanására is, amelyben az olasz csapat kifigurázta az új belépőket, és a volt elnököt tette felelőssé az újak bajaiért. Az angol kijelentette, hogy ő nem is szólalt volna meg, de ha már a Ferrari leadta az első lövést, válaszol rá: szerinte az olaszok egy korosodó nőre hasonlítanak, aki féltékeny az új, fiatal szépségekre irányuló figyelem miatt.

A Ferrari egyszerűen féltékeny rájuk?

A Ferrari egyszerűen féltékeny rájuk?

A Ferrari egyszerűen féltékeny rájuk?


A küszködő Campos és USF1 kapcsán Mosley sajnálatát fejezte ki, és állította, hogy a nevezésük idején még minden rendben levőnek látszott a projektekkel kapcsolatban, az akkori vizsgálatok nem utaltak arra, hogy ilyen helyzetbe kerülhetnek. A volt FIA-elnök egyébként azt tippeli, hogy a két csapat összeolvad.

Mosley azt mondta, ezzel felszabadulna a 13. hely, de arra is emlékeztetett, ahhoz, hogy az erre ácsingózó Stefan GP bekerülhessen, az összes csapat jóváhagyása kellene, írta James Allen, hozzátéve, hogy ferraris forrásból biztosan tudja, a maranellóiak addig nem lennének hajlandóak erre, amíg a 2007-es kémügy mclarenes főszereplője, Mike Coughlan a szerb csapatnál dolgozik.