A Ferrarinál tegnap elszakadt a cérna, az új csapatokat kezdettől fogva támadó maranellóiak újabb kirohanást intéztek a friss belépők és az őket eredetileg kiválasztó Nemzetközi Automobil Szövetség, pontosabban a volt elnök, Max Mosley ellen. Tántorgó Lotus és Virgin, eltűntnek nyilvánított USF1, szerb keselyűk – van itt minden. Vigyázat, a képernyőről csöpögni fog a vitriol!

Az utolsó, barcelonai teszt beharangozásával indító írásban a Ferrari megjegyzi, hogy a csapatok többsége már jó ideje komolyan készül a sport 60. születésnapját jelentő idényre, de vannak, akikre ez nem igaz. A szöveget innen már csak néhány kiegészítéssel megtoldva idézzük, mert minden képe és fordulata aranyat ér…

Bernie egyszer még kérni fog valami?

Bernie egyszer még kérni fog valami?

Bernie egyszer még kérni fog valamit?


“A 13 nevezett vagy neveztetett csapat közül eddig csak 11 jelent meg a pályán, néhányan késésben, csak néhány száz kilométert teljesítve, mások többet, de jóval lassabban” – utalt a Virginre és a Lotusra a szöveg. “Ami a 12. csapatot, a Campost illeti, a fülünkbe jutott pletykák szerint egy gazdag fehér lovag (Bernie Ecclestone – BG) az utolsó pillanatban megmentette őket. A lovag a nagylelkűségéért cserébe azonban lehet, hogy a hűségüket kéri majd. Nehéz elképzelni, hogy a Dallara által épített autók ott lesznek Barcelonában (a teszten – BG), sokkal inkább csak Bahreinben térhet vissza a Forma-1-be a Senna név.”  

“A 13. csapat, a USF1 elbújt az észak-karolinai Charlotte-ban, szégyent hozva az argentin Lopezre, aki végre – igaz, a pletykák szerint az (argentin – BG) elnökasszony segítségével – utat talált a Forma-1-be, de most újra a nulláról indulhat. Elképesztő, de ennek ellenére még mindig van képük azt állítani, hogy minden rendben van a csillagos-sávos ég alatt.”

“Aztán itt vannak még a szerb keselyűk is. (a Stefan GP – BG) Először szélmalomharcba kezdtek az FIA-val, majd a Toyota halálos ágyáról szedegették fel a maradványokat. Néhány emberüket még mindig a korábbi botrányok aromája lengi körül (Mike Coughlan, a 2007-es kémbotrány mclarenes főszereplője – BG), és valószínűleg a már említett csillogó páncélú lovag támogatásával várnak a lehetőségre, hogy beugorjanak egy kidőlő helyére.”

Íme Mosley hagyatéka

Íme Mosley hagyatéka

Íme Mosley hagyatéka


“Íme a korábbi FIA-elnök (Max Mosley – BG) keresztesháborújának hagyatéka. A cél a kis csapatok besegítése volt, az eredmény pedig: két csapat eltántorog a szezonnyitóra, a harmadikat egy láthatatlan kéz löki a porondra – és ez nem Adam Smith keze (18. századi skót filozófus, közgazdász, aki a piac önszabályozó mechanizmusára használta a kifejezést) -, és a negyedik, akit már jelenteni kellene az eltűnt személyek osztályán. Közben elvesztettünk két gyártót, a BMW-t és a Toyotát, a Renault-ból pedig a néven kívül nem sok maradt. Biztosan megérte?”