A BMW-nek ugyan nem sikerült túl eredményesen a tavalyi Szingapúri Nagydíj, de az első éjszakai verseny a német-svájci csapatnál is lenyűgözött mindenkit. Az alakulat komoly fejlesztésekkel vág neki a hétvégének, remélik, hogy versenyképesek lehetnek majd.

“Nagyon várom a Szingapúri Nagydíjat! Köztudott, hogy rajongok az utcai pályákért. Ez a pálya nagyon trükkös, főképp az utolsó szektor a sok kanyarjával. Mivel nem állandó pálya, a tapadás a hétvége kezdetén gyenge és folyamatosan javul. A csapat elég nagy fejlesztést visz Szingapúrba, remélem, hogy meglephetjük majd az ellenfeleket!” – mondta Robert Kubica.

A lengyel imádja az utcai pályákat

A lengyel imádja az utcai pályákat

A lengyel imádja az utcai pályákat


“Tavaly elég rázós volt a pálya felülete, talán egy kicsit túl rázós is. Az első éjszakai edzések előtt sokan aggódtunk a mesterséges világítás miatt is, de nem volt igazunk. Meglepően jól megoldották!”

Nick Heidfeld azt hangsúlyozza, hogy a tavalyi tapasztalatok alapján gyakorlatilag lehetetlen előzni Szingapúrban, ezért a rajtpozíció ugyanolyan fontos lesz, mint Monacóban. Természetesen a németet is elvarázsolta a helyszín.

“A tavalyi futam különleges jellege és hangulata miatt számomra ez volt az idény csúcspontja. Igazi újdonság és izgalom volt mindenkinek. Az utólag megnézett tévés képek és a fotók is nagyon tetszettek, a mesterséges világítás mindent megváltoztatott.”

“Nekem nem esett nehezemre az európai időzónához tartani magam, hogy az időmérőre és a versenyre csúcsformában legyek, sőt, kimondottan élveztem. Fura, de egyben vicces is volt, hogy az egész csapat még fent volt hajnali háromkor, hogy ne szokjunk át a helyi időre.”

A csapatfőnök, Mario Theissen is a tavalyi év legnagyszerűbb futamának látja a szingapúri versenyt, és Heidfeldhez hasonlóan kulcsfontosságúnak tartja az alvás ütemezését.

Theissent lenyűgözte a tavalyi nagydíj

Theissent lenyűgözte a tavalyi nagydíj

Theissent lenyűgözte a tavalyi nagydíj


“A Forma-1 első éjszakai futama lenyűgöző rendezvény volt, nagyszerű látványt és hihetetlen hangulatot nyújtott. Ebből a szempontból valóban a szezon csúcsa volt. Egyszerűen példátlan a hangulat. Tavaly nagyon jól működött, hogy nem álltunk át a helyi időre, ezért idén is ezt tesszük majd. Nagyon várjuk a versenyt, amelynek egy alaposan átépített autóval vágunk neki.”

Miután az Olasz Nagydíj időmérőjén mindkét BMW motorja megadta magát, a német szakembernek ez egy kis fejfájást okoz: “A monzai motorhibákat a hengerszelep minőségi problémája okozta, ezért azokat már nem használhatjuk újra. Az idény végéig mindkét pilótánknak egy-egy új motorja maradt a használtak mellett. A nagy kérdés, hogy azok kibírják-e majd, vagy szükség lesz egy új, kilencedikre is, amiért tízhelyes rajtbüntetés jár.”