Miután a BMW jövő évi kiszállásának bejelentését követően nem biztosította a Sauber továbbélését rövid időn belül, a csapat elveszítette 2010-es nevezését. Az FIA újra megnyitotta a jövő évre 13 csapatosra bővített mezőny szabad helyére szóló jelentkezést, és mostanra meghozta a döntést is.

A szervezet a 1Malaysia F1 Team nevű cég csapatát választotta, amely mögött a maláj állam és malajziai befektetők, többek között a Williams szponzoraként ismert Air Asiát birtokló csoport (Tune Group) áll. A csapat Lotus F1 Team néven fut, csapatfőnöke a Tune CEO-ja, Tony Fernandes, míg technikai főnöke az egykori Jordan-, Renault-, Toyota- és Force India-mérnök, a nehéz természetéről ismert Mike Gascoyne lesz.

A Lotus – amelynek csak nevében van köze a sportautógyártó “valódi” Lotushoz – a másik három 2010-es belépőhöz hasonlóan Cosworth-motorokat használ majd. A Lotus központja az angliai Norfolkban, a korábban a Toyota F1-es projektjének, majd a Bentley Le Mans-programjának otthont adó RTN nevű üzemben lesz, de malajziai licenccel indul majd a bajnokságban.

Még a Saubernek is juthat garázs

Még a Saubernek is juthat garázs

Még a Saubernek is juthat garázs


Az FIA a Lotus hivatalos beválasztása mellett a közleményében kiemelte, hogy a Sauber is nagyon meggyőző pályázatot nyújtott be, ezért 14. csapatként várólistára került, és egy újabb jelenlegi alakulat – a Renault vagy a Toyota – kidőlése esetén automatikusan bekerülnek a mezőnybe.

Sőt még ennél többen is reménykedhet a Sauber, ugyanis az FIA szándékában áll 14 csapatosra bővíteni a 2010-es Forma-1-es mezőnyt. “Azonnali tárgyalásokat kezdeményezünk a jelenlegi csapatokkal a szabályok megváltoztatásáról ahhoz, hogy 2010-re 28 autósra bővülhessen a rajtrács” – írta az FIA.

A kezdettől fogva az egyik legkomolyabb 2010-es jelentkezőnek látszó spanyol Epsilon Euskadi újra hoppon maradt, de akár még ők is reménykedhetnek, ugyanis a három “régebbi” új csapat, a USF1, a Campos és a Manor GP háza tájáról furcsa hírek érkeznek, a pletykák szerint egyik alakulat sem tart szinte sehol, az FIA szakemberei ezért a közeljövőben szemlét is tartanak a központjaikban, hogy ellenőrizzék a felkészültségüket.