Nem sokkal a Magyar Nagydíj után a Nemzetközi Automobil Szövetség bejelentette, hogy a rajt után veszélyesen mozgó Kimi Räikkönen mellett a Red Bull és Renault képviselőinek is meg kell jelenniük a versenybírók (Herczeg Lajos, Morrie Chandler, Mohammed Ben Sulayem) előtt. Arra lehetett számítani, hogy a francia istálló dorgálást kap Fernando Alonso leszakadt kereke miatt, arra azonban nem, hogy a csapat súlyos büntetést kap.

Éppen egy hete, a Forma-2-ben egy leszakadt kerék miatt életét vesztette Henry Surtees, a nemzetközi szövetség minden erejével azon van, hogy ez még egyszer ne ismétlődhessen meg. Csak ezzel magyarázható, hogy az összes rendelkezésre álló tévéfelvétel, információ és rádióforgalom elemzése után a három versenybíró úgy döntött, hogy a Renault nem indulhat a soron következő, valenciai Európa Nagydíjon. Fernando Alonso a döntés következtében éppen hazai pályán nem versenyezhet.

Indoklásukban a szabálykönyv 23.1.i pontjára hivatkoztak a versenybírók, amely kimondja, hogy egy csapat felelőssége az autót biztonságos állapotban visszaengedni a pályára. A 3.2 pontban pedig az áll, hogy a csapatoknak biztosítaniuk kell, hogy az autók a versenyek és edzések alatt megfeleljenek a biztonsági előírásoknak.

A 12. körben történt kiállás után Alonsót laza jobb első kerékkel engedték ki a bokszból. A rádióbeszélgetések elemzése során állítólag bizonyítást nyert, hogy a csapat tudott a hibáról, pilótáját mégis visszaengedte a pályára. A kerék végül leszakadt és kipattogott a pályáról, balesetet viszont nem okozott.

A Renault azonnal bejelentette, hogy fellebbez az ítélet ellen, az istállónak 48 órán belül kell eljuttatnia a szövetséghez az erről szóló hivatalos dokumentumot. Végleges döntést az FIA fellebbviteli bírósága hoz majd. A Red Bull figyelmeztetést kapott, amiért Mark Webbert veszélyesen “ráindította” a bokszban Räikkönenre, a finn pilótát a rajtincidens miatt nem büntették.