Egy ideje beszédtéma, hogy a Kanadai Nagydíj visszatérhet a versenynaptárba, Bernie Ecclestone legalábbis hajlandó nyitni Montreal felé. Gerald Tremblay polgármester örül a híreknek, de szerinte az ország F1-es jövője elsősorban azon múlik, hogyan ér véget a FOTA és az FIA között a költséglimit bevezetése miatt kitört harc. Túl sokat nem hajlandó fizetni az észak-amerikai ország, és egyébként is, addig nem ír alá semmit, amíg a nemzetközi szövetség háborúzik a csapatokkal.

“Aláírtunk egy megállapodást Ecclestone-nal, garanciát akarunk arra, hogy a kialakult helyzetet kezelik az illetékesek” – mondta Tremblay. Béke esetén is csak akkor lehet szó szerződésről, ha abba belekerül egy olyan pont, amely garantálja, hogy a nagycsapatok ott lesznek Montrealban. “Szerintem a csapatok szívesen visszatérnének ide” – adott hangot optimizmusának a polgármester.

Argentin Nagydíj, 1997

Argentin Nagydíj, 1997

Argentin Nagydíj, 1997


Argentína közben olyan terveket szövöget, hogy visszatér a Forma-1 vérkeringésébe, a főváros Buenos Aires utoljára 1998-ban rendezett versenyt. Ecclestone azonban csak akkor hajlandó tárgyalni a dél-amerikai szervezőkkel, ha az országban új pálya épül. A helyi Critica című lap szerint utcai versenyről is lehet szó.

“Nem zárkózunk el a visszatérés elől, de a szervezőknek tenniük kell valamit. Új pályát kell építeniük” – nyilatkozta Ecclestone. A régi pálya nem alternatíva, ebben a kérdésben Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója is egy követ fúj Ecclestone-nal.

Az idei szezonból Magny Cours kiszállása miatt kimaradt Francia Nagydíj sorsa újra bizonytalanná vált: a korábban kijelölt helyszínen, a Párizstól 40 kilométerre eső Flins-ben elakadt az építkezés, ugyanis 13 ezer éves régészeti leletekre bukkantak, így a feltárás vége előtt nem folytatódhatnak a munkálatok.