A 2007-es idény kezdete óta számos versenyző futamát tette már tönkre a szabály, amely alapján a biztonsági autó pályára lépésekor lezárják a bokszutcát. Az eredeti szándék szerint ez azt akadályozná meg, hogy a pilóták a safety car miatt lelassult mezőnyben ne hajtsanak veszélyes sebességgel a bokszutca felé a baleset helyszínén egy előnyt jelentő kiállás reményében.

Mellékhatásként azonban sok-sok pilóta kapott már büntetést amiatt, mert a biztonsági autós fázis alatt kényszerültek kiállni, például azért, mert másképp kifogyott volna az üzemanyaguk, mások pedig a véletlennek köszönhetően állhattak a dobogóra – legutóbb épp Fernando Alonso. Az F1 berkeiben és a rajongók körében is sokan panaszolják, hogy így nem az érdemek alapján születik az eredmény, akár sorsolhatnák is a győztest.

A szabály megváltoztatását már az év eleje óta fontolgatják, azonban néhány félig-meddig sikeres teszten kívül eddig nem született eredmény.

A BMW-sek már többször rajtavesztettek a bokszutca lezárásán – Szingapúrban épp Robert Kubica -, így érthető, hogy a csapat változtatást követel. A főnök, Mario Theissen szerint a lengyel pilóta legutóbb a biztos dobogót bukta el.   

“Nem tudom, lehet, hogy nem is a második helyet veszítettük el, hiszen Robert a végül győztes Alonso előtt volt. Elkeserítő, hogy a biztonsági autós szabály miatt megint rosszul jártunk” – mondta a német szakember.

A McLaren második embere, Martin Whitmarsh szerint Szingapúr újra megerősítette, hogy a változtatás elkerülhetetlen.

“Biztos vagyok benne, hogy a jövő év elejére meglesz. Mostanra mindenki felismerhette, hogy ez így reménytelenül rossz, változtatni kell, már a tél folyamán. Mindenki tudja, hogy így kell lennie, és én bízom benne, hogy változtatunk is.”