A spanyol Diario AS érdekes módon magyarázattal menti Fernando Alonso csapatának pocsék formáját. A spanyol pilóta által is csak a mezőny végébe sorolt autó fejlesztését a lap szerint a tavalyi kémügy erősen befolyásolta.

A Renault-nál egy a McLarentől átszerződött alkalmazott által elcsent műszaki rajzok miatt voltak bajban – a vizsgálatok szerint az említett mérnök négy darab műszaki rajzot mutatott meg renault-s kollégáinak, ezek az üzemanyag-rendszert, a sebességváltót és a wokingiak ellensúlyos lengéscsillapítóját ábrázolták. Bár a lengéscsillapítóval kísérleteztek is a franciák, a birtokukba került információk használhatatlannak bizonyultak, így büntetést végül nem kaptak.

A Diario AS szerint a csapat 2008-ra egy új fejlesztésű lengéscsillapítóval is készült, amelyet azonban pontosan a kémügy miatt végül nem szereltek fel. A lap a csapatfőnököt, Flavio Briatorét is idézi, aki szerint “bizonyos ügyek” valóban hátráltatták a fejlesztést.

Fernando Alonso Bahreinben viszont megerősítette, hogy a Renault Barcelonára már egy ilyen alkatrésszel készül, úgy tűnik, hogy a csapat szerint már elült az ügy. A múlt héten Angliában a tesztpilóta, Lucas di Grassi már tesztelte is a barcelonai specifikációjú R28-ast.

Viszont akár lesz új lengéscsillapító, akár nem, egy biztos, ha a csapat nem akar a mezőny végén kullogni, fejlesztésre van szükség, és ezt ők is tudják:

“Enyhe kifejezés, hogy fejlődnünk kell, egy egész fejlesztéscunamira van szükségünk, ha előre akarunk lépni!” – mondja a technikai igazgató, Bob Bell.