2008-tól a Forma-1-ben betiltják a kipörgésgátló használatát. A versenyzők egy része úgy érzi, hogy ez, főleg esős viszonyok között, veszélyesebbé teszi majd a versenyzést. Niki Lauda azonban röviden és velősen reagált az aggodalmakra:

“Ha félnek, menjenek vissza az autósiskolába!” – mondta az osztrák veterán a Bild am Sonntagnak.

A pilóták és a sport biztonságának legaktívabb szószólója, David Coulthard azonban másképp gondolja:

“Néhányan azt gondolják, hogy a versenyzők ma már nem igazi férfiak, de mondhatnak, amit csak akarnak! Versenyzek én bármilyen körülmények között, de hülyén venné ki magát, ha elvesznek valamit [a kipörgésgátlót], és mi meg se mukkanunk” – mondta az F1-ben 15. idényét kezdő Coulthard.

A skót F1-veterán azonban 2000-ben még ellenezte a kipörgésgátló újbóli bevezetését:

“Autóversenyző vagyok. Szeretem magam váltani a sebességet, és nem hiányzik a számítógép, hogy megakadályozza a kerék kipörgését. A kipörgésgátló nem tesz majd jót a vezetésnek, én így szeretem, ez a legjobb része az egésznek. Kár lenne, ha ez elveszne” – magyarázta nyolc éve DC.

Bár Coulthard mellett több másik pilóta is aggodalmát fejezte ki a kipörgésgátló nélküli esős versenyekkel kapcsolatban, vannak olyanok is, akik szerint ez nem komoly kérdés.

A BMW tegnapi bemutatóján Nick Heidfeld azt mondta, nem mindenki fél:

“Óvatosan kell ezt a kérdést kezelnünk! Azt hiszem, Coulthard a saját nevében beszélt, ezt nem tárgyaltuk meg még a GPDA-ban [a versenyzők “szakszervezete”]. Forma-1-es autót vezetni mindenképp veszélyes. Lehet a pályán kívül is ülni, úgy biztosan veszélytelenebb.”

A ferraris Kimi Räikkönen  is hasonlóan nyilatkozott nemrég:

“Ez a sport mindenképp veszélyes. Lehet nagy baleset kipörgésgátlóval vagy anélkül is. Esőbben nehezebb lesz vezetni, de ha valaki úgy gondolja, hogy túl veszélyes, annak nem is kellene autóba ülnie.”