Michael Schumacher 2006 végi visszavonulását követően tavaly a pontosan nem definiált tanácsadói poszton dolgozott a Ferrarinál, amelynek keretében néha a nagydíjakra is kilátogatott. Nemrég az is kiderült, hogy a Forma-1-es csapat éléről távozott Jean Todt csapatfőnöki helyét is felajánlották neki, de nem fogadta el.  

Most azonban eldőlt, hogy milyen minőségben is dolgozik tovább Schumacher a Ferrarinál, ezentúl a Gestione Sportiva  – a Ferrari sportrészlege, tulajdonképp a Forma-1-es csapat – tesztpilótája lesz. Nem véletlenül nevezte a Ferrari-elnök, Luca di Montezemolo a csapat harmadik versenyzőjének pár napja.

“Eltartott egy ideig, de mostanra tisztázódott a szerepem a Ferrarinál, csak ki kellett találnunk, hogy  milyen téren lennék a legjobban használható. A Gestione Sportivánál foglalkozom majd az autó fejlesztésével”  – mondta a Gazzetta dello Sportnak Schumacher.

“Még nem dőlt el, hogy melyik napokon vezetem az autót, ahogy a helyzet kívánja. Ha a csapatnak szüksége van rám, szívesen vezetek, persze nem túl gyakran.”

Schumacher a csapat 2008-as autójáról is mondott pár szót:

“Az F2008? Az autó ígéretes, de nem a végleges konstrukció. Alaposabb véleményt csak azután mondhatunk, ha kiderült, hogy az ellenfeleink mire jutottak.”

Schumacher a tavaly őszi teszteken tért vissza a pályára, elsősorban az autó kipörgésgátló nélküli kipróbálásán dolgozott – tegyük persze hozzá, hogy ragyogó időeredményeket is produkált. A 39 éves német minden bizonnyal az idény előtti teszteken többször is autóba ül majd.

Érdekes kérdés lehet, hogy Schumacher a Forma-1-esen kívül teszteli-e majd például a Ferrari által az A1 GP sorozatnak készített autókat is, idővel biztosan erre is választ kapunk.

Ki lesz a főnök?

Ki lesz a főnök?


Schumacher posztjának rendeződésével azonban még mindig marad nyitott kérdés a Ferrari háza táján, Jean Todt jövője ugyanis elég homályos. A francia szakembert a Gestione Sportiva éléről felfelé buktatták a Ferrari vezérigazgatói székébe, hogy a csapatfőnöki posztra Stefano Domenicalit ültessék.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo azonban nemrég bejelentette, hogy miután az olasz autóipari szervezetnél, a Confindustriánál betöltött elnöki mandátuma két hónap múlva lejár, aktív szerepben kíván visszatérni a Ferrarihoz. Montezemolo  korábban a Ferrari elnöke és ügyvezető igazgatója volt, hogy ezután a vezetésben kinek milyen pozíciója, és milyen feladata lesz, az még a jövő zenéje.