Ferrari iskola a Német GP-n 1

Ferrari iskola a Német GP-n

“Szeretem ezt a pályát, de eddig nem volt túl kedves hozzám.” – mondta még az időmérő edzés után Kimi Räikkönen. A finn pilóta ugyanis eddigi pályafutása során még soha nem tudta befejezni a hockenheimi versenyt. Vélhetően idén sem lesz felhőtlenül boldog a McLaren versenyzője, hiszen az első rajtkockából indulva végül csak harmadik lett, pedig nyerhetett volna.

A jégembernek becézett versenyző gyors volt, de az első boxkiállás alkalmával valami probléma akadt a bal hátsó kerékkel, ami miatt időt veszített. Ám a McLaren jó taktikát választott, így Räikkönen a könnyű autóval újra fel tudott zárkózni. Autója végül a verseny után még ki is gyulladt, amit a pilóta maga oltott el.

Tökéletes versenyt zárt viszont a Ferrari csapat. Ahogy várható volt, a kerékcserék alkalmával tovább tudtak a pályán maradni, mint ellenfeleik, majd Raikkönen kálváriája után simán az élre álltak. Michael Schumacher és Felipe Massa egymás mögött vonatozva, nagy fölénnyel megszerezték az első két helyet, nagyon fontos 18 pontot gyűjtve ezzel.

Michael Schumacher idén ötödik alkalommal ért célba elsőként, sorozatban harmadszor nem tudták megverni, pályafutása során viszont ez már a 89. első helye.

Hektikusan versenyzett Hockenheimben a Renault, hiszen az autók legendásan jó rajtkészségének köszönhetően a rajtnál előrébb léptek, de a versenytempójuk nem volt túl jó. A futam során egy időre Fernando Alonso még a pontszerző helyről is lecsúszott. Mivel Mark Webber és Rubens Barrichello kiesett előlük, Alonso és Fisichella végül az ötödik és hatodik helyen futott célba.

Alonso előnye már csak 11 pont Schumacherrel szemben, míg a Renaultnak is csak 10 ponttal van többje, mint a Ferrarinak. Szegény Barrichello műszaki hiba miatt esett ki, pedig a Honda hosszú idő után volt újra versenyképes, jó eredményt érhetett volna el. A csapat másik pilótája, Jenson Button negyedik lett.

Jót tett Jarno Trullinak, hogy a Toyota újabb három évre leszerződtette, mert megtáltosodott a versenyen. Az olasz motorcsere miatt az utolsó helyről indult, ám ennek ellenére pontot szerzett, egészen a hetedik helyig jött fel.

A Német Nagydíj végeredménye:

1. M.SCHUMACHER Ferrari B 1h27’51″693 209.278 Km/h
2. MASSA Ferrari B + 0’00″720 209.249 Km/h
3. RAIKKÖNEN McLaren Mercedes M + 0’13″206 208.755 Km/h
4. BUTTON Honda M + 0’18″898 208.530 Km/h
5. ALONSO Renault M + 0’23″707 208.341 Km/h
6. FISICHELLA Renault M + 0’24″814 208.297 Km/h
7. TRULLI Toyota B + 0’26″544 208.229 Km/h
8. KLIEN RedBull Ferrari M + 0’48″131 207.384 Km/h
9. R.SCHUMACHER Toyota B + 1’00″351 206.909 Km/h
10. LIUZZI Toro Rosso Cosw. M +1 kör
11. COULTHARD RedBull Ferrari M +1 kör
12. SPEED Toro Rosso Cosw. M +1 kör
13. ALBERS Midland Toyota B +1 kör *
14. MONTEIRO Midland Toyota B +2 kör *
15. WEBBER Williams Cosworth B +8 kör
16. SATO S. Aguri F1 Honda B +29 kör
17. VILLENEUVE BMW Sauber M +37 kör
18. BARRICHELLO Honda M +49 kör
19. HEIDFELD BMW Sauber M +58 kör
20. DE LA ROSA McLaren Mercedes M +65 kör
21. YAMAMOTO S. Aguri F1 Honda B +66 kör
22. ROSBERG Williams Cosworth B +67 kör

*A Midland csapatot utólag kizárták.

Michael Schumacher:

A legfontosabb a 11-es szám, mert már csak ennyi pont a hátrányom Fernandóval szemben. Nagyszerű munkát végeztünk, remek hétvégénk volt. Kiváló munkát végzett Felipe, örülök, hogy a csapattársam. Engem is meglepett, hogy ennyire előre kerültünk, de megragadjuk az alkalmat, és nyomás alatt tartjuk az ellenfelünket. Helyenként nagyon piszkos volt a pálya, sok volt a gumidarabka az ideális ív mellett, ami néhol rizikóssá tette a kanyarodást.

Felipe Massa:

Ez volt a csapat célja mára. A tegnapi időmérő után úgy láttuk, hogy jó a taktikánk. Mindenki jó munkát végzett, én és Michael arra törekedtünk, hogy a verseny elején elhúzzunk. Nagy változás ez nekem, hogy rendszeresen a dobogón állok, de ez még nem a győzelem.

Kimi Räikkönen:

A hőség miatt gyulladt ki az autóm, semmi komoly. Már tegnap gond volt a kocsival, nem sikerült úgy feltölteni üzemanyaggal, ahogy szerettük volna. Elég korán elvesztettem a vezető helyet, mert gond volt a kocsival, nehéz volt kormányozni, nem is hajtottam teljes erőbedobással. Így azt hiszem, elégedettek lehetünk a dobogós eredménnyel.