



De nem csak ez nehezítheti meg a csapatok dolgát, hanem az időmérő edzés új rendje is. Hiszen immár vasárnap délelött nem lesz edzés, a verseny sorrendje már szombat délután eldől majd. A változtatás elképzelhető, hogy javíthat a Ferrari helyzetén, hiszen így talán néhány hellyel előrébb tudnak kerülni, mert teli tankkal talán jobban szerpelnek, mint a Sauber, vagy a Red Bull.
Ez a pár hely pedig a versenyen sokat jelenthet, hiszen Monacoban is bebizonyosodott, hogy a versenyt már jól bírják a Bridgestone-ok, jó időket autóznak és előrébb tudnak lépni a Ferrarik. Szintén segítheti az olasz csapatot, hogy a pályán jóval több előzési lehetőség van, mint a korábbi futamon volt.
A Ferrari tavaly kettős győzelmet könyvelhetett el a Nürburgringen. Michael Schumacher győzelemre fordította a hazai pálya előnyét. A maranellói csapat jelenlegi helyzetét Jean Todt így írta le: “Nincs elég jó abroncsunk az időmérő edzésre, a többieknek pedig nincs elég jó abroncsuk a versenyre.” Ezzel is utalva a Renault gumis fiaskójára Monacóban. “Tehát jelenleg jobb a mezőny elejéről elrajtolni, mint kevésbé jó rajthelyről startolva a mezőny közepén futni a leggyorsabb köröket.” – tette hozzá.
Nehezítheti viszont a maranellói gárda helyzetét, hogy a kétversenyes eltíltás után vissaztér a BAR-Honda is. Ők pedig eredményesek voltak a Nürburgringen korábban. A csapat vezetői elmondták nem pihentek a két hét alatt, hanem teszteltek és erőteljesen készültek a versenyre.
Nem úgy sikerült a Toyotának a Monacói Nagydíj, mint azt szerették volna, így a kölni székhelyű csapat visszatérésre készül. A szurkolókban nem lesz hiány, mert a teljes csapat a pálya mellett lesz vasárnap. A Ferrari mellett ugyanis a Toyota a másik csapat, amelyiknek egyetlen telephelyen készül a versenyautója, történetesen Németországban.
A világbajnokságban vezető Renault a tavalyi évvel ellentétben nagy csalódással a háta mögött érkezik meg a német pályára. Az eredménytelenség okát az abroncsokban nevezte meg az enstone-i csapat, mégis bizakodó a hétvégi futammal kapcsolatban, hiszen karakterisztikájukat tekintve teljesen más a két pálya.
A csapat nem csügged, sőt a csapat technikai igazgatója, Pat Symonds szerint, versenyképesek lesznek a hétvégén, és a szezon összes többi futamán is.
Fernando Alonso is pozítivan várja a versenyt, hiszen továbbra is 22 ponttal vezet a világbajnokságban az őt üldöző Kimi Räikkönen előtt. Mivel csak egy hét telt az előzö futam óta, valószínüleg a McLaren képes lesz átmenteni bomba formáját Németországba is.
Már San-Marinóban is kiemelkedően gyors volt a jégember versenyautója, de egy műszaki hiba megakadályozta, hogy a futamot is megnyerje. Spanyolországban és Monacoban viszont már nem volt appeláta és magabiztosan győzött a finn.
A kérdés az, hogy a Renault Monacoban bemutatott új aerodinamikai csomagja a Nürburgringen hozza-e a várt gyorsulást. Ha nem, akkor valószínüleg Räikkönen gyűjtheti sorozatban harmadik elsőségét és nem Alonso kapja idei negyedik győzelméért a kupát.
A nürburgringi versenypálya modernnek, nem túl karakteresnek számít. Ez azt jelenti, hogy nem jelent nagy kihívást a pilóták számára. Ez persze megváltozhat, amennyiben esni fog az eső, s a Nürburgringen általában hideg van, s néha esik is.

A pálya és a verseny
A Nürburgring az egyik leghíresebb pályája volt a korábbi Niki Lauda fémjelezte korszaknak. Akkor még a hosszabb 22 kilométeres Nordschleifén száguldoztak az autók. Azon napjainkban 24 órás versenyeket rendeznek.
Az újkori pálya 5148 méter hosszú, kialakítása tipikus Forma-1-es, de alapvetrően gyors pálya. Immár tizedszer rendezik meg rajta az Európa Nagydíjat, de kétszer Luxemburgi Nagydíjként is szerepelt.
Az autó beállítását tekintve ezen a pályán maximális tapadóerő szükséges. Bár a pálya viszonylag magasan fekszik, a nagy sebesség miatt a motorok nincsenek az átlagosnál jobban terhelve, ezúttal a fékekkel sem lesz gondjuk a csapatoknak.
Az átlagosnál valamivel több az előzési lehetőség, ami látványos versenyt eredményezhet. A felfüggesztés beállítása szempontjából az NGK sikánra, mint előzési pontra figyelnek a csapatok. Itt ugyanis 300 km/órás tempóról fékezik meg az autót a versenyzők.
A Nürburgring a Forma-1-es versenynaptár egyik legsimább pályájának számít, így a lágyabb keverékű abroncsokat részesítik majd a csapatok előnyben. De az igazi fejtörést az időjárás okozza majd. Az ugyanis olyannyira változékony, hogy még a verseny előtt sem lehet tudni, hogy milyen lesz a futam végén. Egy gyorsan jövő zivatar pedig könnyen átrendezheti a mezőnyt.
A 60-körös Európa Nagydíj május 29.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,148 km, a teljes versenytáv 308,863 km.
(Forrás: Amber PR, Grafika: f1.allianz.com)
