Räikkönen leiskolázta a mezőnyt
22 fotó

Kimi Räikkönen megszerezte idei második futamgyőzelmét, miután hatalmas fölénnyel megverte az egész mezőnyt a Monacói Nagydíjon. A finn Spanyolországhoz hasonló rajt-cél győzelmet aratott. Sikerét annak is köszönhette, hogy csak a 78 körös verseny 42. körében tankolt.

Fernando Alonso sokáig tartotta a második helyet, a verseny első részében gyors is volt. Később nagyon elkoptak a Renault hátsó gumijai, így csak a negyedik lett.

Megelőzte őt mindkét williamses versenyző, Nick Heidfeld és Mark Webber is. Kimi Räikkönennek ez volt pályafutása negyedik győzelme. Heidfeld második helye a német pilóta eddigi legjobb eredménye. Mark Webber is élete legjobbját érte el, aki most állhatott fel először a dobogóra a harmadik helyen.

A verseny a 24. körig sima egymás mögött körözős Monacói Nagydíjnak indult, de Christijan Albers hibájának köszönhetően fantasztikusan izgalmasan alakult. A fiatal versenyző keresztbefordult a pályán a Mirabeau kanyarban, az emiatt beküldött biztonsági autó mögött felkavarodott az egész mezőny.

A pilóták olyan helyeken is megpróbáltak előzni, ahol egyébként nem szoktak. Jarno Trulli például a versenysorozat leglassabb kanyarjában, a Loewsben a rázókövön átugratva ment el Giancarlo Fisichella mellett. De nem örülhetett túlságosan, mert megsérült az autója és csak tizedik lett.

A két Renault a verseny harmadik felében nagyon lelassult, miután a hátsó gumijaik erősen elkoptak. Emiatt Alonso két helyet, Fisichella pedig nyolc pozíciót veszített és csak 12. lett. Remekül alkalmazkodott viszont az új helyzethez Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher is. A korábbi csapattársak az utolsó sorból rajtolva az ötödik, illetve a hatodik helyre jöttek fel.

A Ferrarik nem voltak versenyképesek, csak a többi csapat hibáinak köszönhetik, hogy pontot szereztek. Schumacher hetedik, Barricehllo nyolcadik lett. Pedig ezúttal nem a gumikkal volt gond, csak pechesek voltak.

A hétszeres világbajnok lehet, hogy jobb eredményt is elérhetett volna, de az említett balesetnél letört a versenyautója első vezetőszárnya, így akkor sok időt veszített.

Nem szerzett pontot a Sauber csapat, amit Villeneuve-nek köszönhetnek, aki egy elrontott fékezéssel a csapat mindkét autóját elütötte a jó eredménytől.

A Redbull is pont nélkül távozik, mivel a csapat mindkét autója idő előtt kiállt a versenyből. Räikkönen eredményének köszönhetően a finn pilóta és csapata, a McLaren is feljött a második helyre a világbajnoki pontversenyben.

 

Eredmények:

A Monacói Nagydíj végeredménye:

1. K. RAIKKÖNEN McLaren Mercedes (M) 1h45’15″556 148.502 Km/h
2. N. HEIDFELD Williams BMW (M) + 0’13″877 148.176 Km/h
3. M. WEBBER Williams BMW (M) + 0’18″484 148.069 Km/h
4. F. ALONSO Renault (M) + 0’36″487 147.649 Km/h
5. J.P. MONTOYA McLaren Mercedes (M) + 0’36″647 147.645 Km/h
6. R. SCHUMACHER Toyota (M) + 0’37″177 147.633 Km/h
7. M. SCHUMACHER Ferrari (B) + 0’37″223 147.632 Km/h
8. R. BARRICHELLO Ferrari (B) + 0’37″570 147.624 Km/h
9. F. MASSA Sauber Petronas (M) 1 kör
10. J. TRULLI Toyota (M) 1 kör
11. J. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) 1 kör
12. G. FISICHELLA Renault (M) 1 kör
13. T. MONTEIRO Jordan Toyota (B) 3 kör
14. C. ALBERS Minardi Cosworth (B) 5 kör

Leggyorsabb kör: M.SCHUMACHER Ferrari 1:15.876

Kiestek:

15. V. LIUZZI RedBull Cosworth (M) 59. kör
16. P. FRIESACHER Minardi Cosworth (B) 29. kör
17. D. COULTHARD RedBull Cosworth (M) 34. kör
18. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) 19. kör

A pontverseny állása

A versenyzők nyilatkozatai a futam után:

Kimi Räikkönen:

Az első körökben csak melegítettem a gumikat, majd mikor már jó volt, akkor tovább gyorsítottam. Kissé ideges lettem, hogy bejött a biztonsági autó. A csapat mondta, hogy jöjjek ki a boxba, de már túl voltam a bejáraton. Ekkor azt üzenték a rádión, hogy nyomjam neki, mert minimum 25 másodpercre van szükség. Ezt könnyedén sikerült összehoznom. A gumik végig jól teljesítettek, még a végén sem volt gond velük.

Nick Heidfeld:

Sokáig mezőnyben autóztam, ami nem volt túl jó. Később beragadtam Fernando (Alonso) és Mark (Webber) mögé, de a kerékcserénél szerencsém volt és Mark elé kerültem. Később sikerült Alonso mellett is elmennem.

Mark Webber:

A dobogó volt a célunk, úgyhogy jó nap ez a csapatnak. Jó döntéseket hoztunk ma, Kimi kiugróan jó volt a mezőnyben, de a többieknél gyorsabbak voltunk. A rajtnál a kuplunggal voltak gondok, később a gumijaim vészesen melegedtek, aztán a forgalommal is akadtak problémáim. Alonso azt tette, amit csak tehetett azokkal a gumikkal.


A Monacói Nagydíj részletesen:

A levegő 23, az aszfalt 42 Celsius-fokos volt, amikor a Monacói Nagydíj elrajtolt. Baleset nélkül jöttek el a rajttól a versenyzők. Fernando Alonso jól rajtolt, de Kimi Räikkönen zárta az ívet, így ő fordult el elsőként. A rajt vesztesét, Mark Webbert Giancarlo Fisichella és Jarno Trulli is megelőzte.

A sorrend az első kör után: Räikkönen, Alonso, Fisichella, Trulli, Webber, Heidfeld, Coulthard, Michael Schumacher, Massa volt. Juan Pablo Montoya szinte átgázolt a mezőnyön, a harmadik körben már Rubens Barricehllo mögött a 12. helyen autózott.

A második körtől Kimi Räikkönen begyújtotta a rakétákat, sorra autózta a leggyorsabb köröket. Öt kör után Räikkönen 2,1 másodperccel vezetett Alonso előtt. Mögöttük Fisichella már 3,8-at kapott, Fisichella pedig 7,8 másodpercre volt az elsőtől. Schumacher lemaradása 15 másodpercre nőtt.

Az ötödik körtől Alonso ritmust váltott – valószínűleg a gumijai üzemi hőmérsékletre melegedtek -, gyorsabban hajtott, mint Räikkönen, kissé csökkentette a lemaradását.

A 11. körben Narain Karthikeyan kint járt a boxban, valamilyen probléma volt az autójával. Egy körrel később újra kiment a csapathoz, ezúttal leszerelték az első kerekeit.

12 körrel a rajt után Räikkönen vezetett, mögötte Alonso (+3,2 mp), Fisichella (+5,4mp), Trulli (+10,9), Webber (+12,1), Heidfeld (+15) következett.

Michael Schumacher beállt David Coulthard mögé, támadás nélkül körözgetett mögötte, de ez volt jellemző a teljes mezőnyre. A két Jordan rendkívül lassúnak bizonyult, hamar lekörözték őket.

A 20. körben a sorrend a következőképpen alakult: Räikkönen, Alonso (+5,9), Fisichella, Trulli, Webber, Heidfeld, Coulthard, Schumacher, Massa, Villeneuve. Ugyanebben a körben Karthikeyan ismét kiment a boxba, ahol a fékeit vizsgálta meg a csapat. Mikor vissza akart térni a pályára, még le is fulladt az indiai pilóta versenyautója. Két körrel később a pilóta kiállt és feladta a versenyt.

A 24. körben Christijan Albers a Mirabeau kanyrban keresztbefordult a pályán, ekkor a vészfékező David Coulthardba hátulról belekoccant Michael Schumacher. Ettől szinte az egész mezőny összeszaladt és megállt a pályán.

Ekkor beküldték a biztonsági autót. Schumachernek letört az első vezetőszárnya, ezért kihajtott a boxba, ahol kicserélték., de nem kapott üzemanyagot. Szinte az egész mezőny kiment a boxba üzemanyagért, Massa, Webber és a két Renault is. Viszont Raikkönen és Trulli nem tankolt.

Coulthard autóján valami megsérült az ütközésénél, ezért fel kellett adnia versenyt, viszont Christijan Alberst visszatolták és folytathatta. A biztonsági autó miatt felkavarodott a mezőny.

A sorrend a 28. körben: Räikkönen, Trulli (+6,2mp), Alonso (+7,5), Webber, Heidfeld, Massa, Villeneuve, Fisichella, Barrichello, Montoya, Liuzzi, Ralf Schumacher. Michael Schumacher egy kör hátrányban a 13. helyen autózott.

A 31. körben az alagútból kijövet a féktávon kitört Patrick Friesacher Minardijának hátulja. Az autó nekicsapódott a korlátnak és összetört. Kimi Räikkönen a könnyebb autóval durván két másodpercet adott körönként, a megtankolt autóval versenyző Alonsónak.

A 37. körben Jacques Villenuve autóját megtankolták, majd visszatért a 12. helyre. Eközben Räikkönen csak gyűjtötte a másodperceket, már 28-cal vezetett Alonsóval szemben és nem ment ki tankolni.

Jarno Trulli a 78 körös verseny felénél, a 39. körben ment ki tankolni. Eközben Michael Schumacher autózta a verseny addigi leggyorsabb körét. Ralf Schumacher a 41. körben járt a csapatnál.

A 42. körben tankolt először Räikkönen. Miután megkapta az üzemanyagot, úgy tért vissza az első helyre, hogy maradt 13 másodperc előnye Alonsóval szemben.

Rubens Barrichello a 45. körben kiment tankolni, amikor visszaindult, lefulladt a Ferrari. Egy kör múlva Montoya autóját is megtankolták, a kolumbiai a nyolcadik helyre jött vissza. 31 körrel a vége előtt a sorrend: Räikkönen, Alonso, (+14), Webber (+14,7), Heidfeld, Massa, Fisichella, Trulli, Montoya.

Barrichello a kerékcserénél túl gyorsan hajtott a boxutcában, ezért egy keresztülhajtásra büntették. Az 50. körben Felipe Massa megejtette második kerékcseréjét, majd a hetedik helyre jött vissza. Fernando Alonsót eközben erősen támadta Mark Webber és Nick Heidfeld. A spanyol azonban jól tartotta a második helyet.

Nick Heidfeld az 57. körben hajtott a boxba a második kerékcserére, majd vissza tudott jönni a negyedik helyre. Egy körrel később Mark Webber Williams-BMW-jét is megtankolták. Ugyanebben a körben Michael Schumacher is tankolt másodszor.

Mark Webber csak Heidfeld mögé tudott visszaállni, így a német került a harmadik helyre. 18 körrel a vége előtt Liuzzi autója bal hátsó defektet kapott.

A 62. körben Villeneuve a célegyenes végén elrontotta a féktávot, miközben ki akarta fékezni csapattársát, és a gumifalba csapódott.

A 65. körben a Fisichellát üldöző Trulli beszúrt Fisichella mellé és elment mellette, de nem akárhol, hanem a pálya leglassabb visszafordítójában. Az olasz autója nem tapadt rendesen a kigyorsításkor, így a következő kanyarokban Montoya, Barrichello és Michael Schumacher is elment mellette.

Az alagút kijárata utáni féktávon megcsúszott Trulli autója, ezt a hibát kihasználva Montoya őt is megelőzte a kigyorsításkor. Trulli ezután kiment a boxba, mert az előzésénél valószínűleg megsérült a Toyota felfüggesztése.

Eközben a rendkívül lelassult Fernando Alonsót ismét beérték a BMW-k. Folyamatosan próbálkoztak, hogy meg tudják előzni.

Nyolc körrel a vége előtt a sorrend a következő volt: Räikkönen, Alonso, Heidfeld, Webber, Montoya, Ralf Schumacher, Barrichello, Michael Schumacher.

A 71. körben az alagút kijárata után a féktávon Nick Heidfeld gyönyörűen kifékezte Alonsót és feljött a második helyre. A 73. körben Mark Webber is megelőzte a renault-s pilótát, aki – szabálytalanul átvágva a sikánt – visszaállt elé.

Egy körrel később Mark Webber ismét megelőzte, Alonso ismét átvágta a sikánt, de ezúttal a kigyorsításnál már jobb volt Webber. Ezzel Webberé lett a harmadik pozíció. Kimi Räikkönen ekkor már körök óta spórolt az autójával, de tehette, mert még mindig volt húsz másodperc előnye.

Kimi Räikkönen leiskolázta a mezőnyt és a Spanyol Nagydíjhoz hasonló fölényes autózással nyerte meg a Monacói Nagydíjat. Mögötte Nick Heidfeld és Mark Webber behozta a két Williamst a dobogóra.

Montoya az utolsó méterekig támadta Alonsót, de nem tudta megelőzni őt, így a spanyolé lett az öt pontot érő negyedik hely. Michael Schumacher az utolsó körben elment Barrichello mellett és feljött a hetedik helyre. A befutónál a hétszeres világbajnok majdnem összeütközött testvérével, mert a kigyorsításkor még megpróbálta őt is megelőzni.