



Kissé borongós időben 21 fokos levegő és 39 fokos aszfalt hőmérséklet mellett vágtak neki a versenyzők a Monacói Nagydíj első időmérő edzésnek.
A Red Bull csapat versenyzője Vitantonio Liuzzi kezdte meg az autózást. Az olasz pilóta autója a Kaszínó-tér előtt kissé keresztbe csúszott, de sikerült megfognia az autó, de időt veszített. Az alapidő 1 perc 16,817 másodperc lett.
Patrick Friesacher érkezett másodikként a pályára. Az osztrák pilóta remek hétvégét tudhat eddig maga mögött, hiszen a szabadedzéseken nem csak csapattársánál, de a Jordaneknél is gyorsabb volt. Bár Liuzzitól kikapott, de a harmadikként érkező Christijan Albers-nek 2,4 másodpercet adott.
Michael Schumacher Ferrarija negyedikként gördült ki a boxból. Nem tudott igazán gyors lenni a hétszeres világbajnok. 1 perc 16,186 másodperces ideje, csak 0,631-el volt jobb a hibázó Liuzzinál. A német mögött egy másik Ferrari motoros autó, Jacques Villeneuve következett, aki lazán 0,265 másodperccel volt gyorsabb.
A második ötöst Narain Karthikeyan Jordanje kezdte meg, aki ezúttal is lassabb volt Friesacher-nél, egy másodpercet kapott az indiai versenyző. Hasonlóan járt Tiago Monteiro is, de a két Jordan közül ő volt a gyorsabb. Nagyon régen fordult ez elő, hogy a két Minardi meg tudta verni a Jordaneket.
Felipe Massa a második harmadik szektorban hasonló időt ment mint csapattársa, de az első szektorban lassabb volt így 0,297 másodperccel az ideiglenes második helyre került.
A Williams versenyzője Nick Heidefeld sokkal gyorsabb volt az előtte hajtóknál, mintegy nyolctízed másodpercet javított az időn. De így is elmaradt a reggeli szabadedzésen mutatott teljesítményétől, ahogy a többiek is.
Rubens Barrichello is hasonlóan lassú volt mint Schumacher, de egy hajszállal megverte a németet, eredménye csak a középmezőnybe volt jó.
A harmadik részt David Coulthard kezdte meg, aki az első és a második szektorban is gyorsabb volt Heidfeldnél, de a harmadik részen időt veszített, így csak második lett. Juan Pablo Montoya – a hétvégén – két szabadedzésen is a leggyorsabb volt, ennek megfelelően most is átvette a vezetést.
Ennek azonban nem sokáig örülhetett, mert Mark Webber simán megverte a kolumbiait. Az ausztrál annak ellenére nagyon gyors volt, hogy mért körében hibázott.
Giancarlo Fisichella is visszaesett reggeli formájához képest, és kapott két tizedet Webbertől. Valószínűleg a pálya nem melegedett fel rendesen, mivel időközben teljesen elbújt a nap.
Ralf Schumachert tegnap megbüntette az FIA, mivel jelöletlen bal első gumit használtak a Toyotán. A hibát a Michelin követte el, amiért később bocsánatot is kért, de ettől még Ralf Schumacher összidejéhez fél másodpercet adnak majd holnap. Éppen ezért a németnek nagyot kellett volna alkotnia mindkét időmérő edzésen.
Schumacher azonban hibázott, az egyik kanyarban az autó bal első kerekével eltalálta a falat, amin az autó megpattant és a túlsó falba csapódott. A rommá tört Toyota törmelékkel és olajjal szórta tele a pályát, ezért felfüggesztették az időmérőt a takarítás idejéig.
Mintegy 15 perces szünet után indulhatott újra az edzés, amikor már csak Trulli, Alonso és Raikkönen volt hátra. Jarno Trulli nem tudott tiszta kört menni, a baleset helyszínén is sokkal szűkebb íven kellett fordulnia, így csak ötödik lett.
Fernando Alonso nem ijedt meg, már az első szektorban gyorsabb volt Webbernél és a kritikus helyen sem hezitált. Ennek meg is lett az eredménye, fél másodperces előnnyel zárta kört és átvette a vezetést.
Ám Alonso teljesítménye ismét kevés volt az utolsóként pályára lépő Kimi Räikkönen ellen, aki simán elverte, fél másodpercet adott a spanyolnak. A finn esetében az óra 1 perc 13 644-nél állt meg, ami új pályacsúcs, három tizeddel jobb, mint Trulli tavalyi eredménye. A McLaren versenyzője 2,5 másodpercet adott a gyengélkedő Ferrari csapatnak, aki csak a 10. és 11. helyet érték el.
Az Iceman-nak becézett pilótának ez a 74. versenye, ezalatt öt pole pozíciót és három futamgyőzelmet szerzett. Ha figyelmbe veszzük, hogy milyen fölénnyel győzött ma, holnap könnyen meglehet a hatodik rajtelsősége.
Ha nem hibázik, holnap egyedül, Alonso lehet veszélyes rá, Mark Webber már majdnem egy másodperces hátrányba került.
A versenyzők nyilatkozatai az első időmérő után:
Kimi Raikkönen:
Nem segített, hogy a pályán történt az a baleset, igazából nem jelentett túl sokat, mert főleg a pálya szélét érintette, de azért zavart. Ettől az egy kanyartól eltekintve jó kört futottam, jobbat mint délelőtt. Jók voltak a gumik és az autó is, emiatt viszonylag nyugodtan várhatom a holnapi napot.
Fernando Alonso:
Már kint voltam a pályán amikor, Jarno a mért körén a baleset helyszínéhez ért. Amikor és odaértem, az volt az egyetlen információm, hogy Jarno jó időt ment előttem abban a szektorban, kissé más íven kellett autóznom. Jó előnyöm van Markkal szemben, holnap szeretnék küzdeni a pole pozícióért. Szeretem Monacot és a pályát is.
Mark Webber:
A hétvégén eleinte nem volt túl jó a pálya, de sokat javult az időmérőre és az autó is összeállt mostanra. Sokat dolgoztunk ezen, így az autó és a gumik is jól teljesítettek.
A Monacói Nagydíj 1. időmérő edzésének eredménye:
1. K. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 1’13″644 163.272 Km/h
2. F. ALONSO Renault (M) 1’14″125 + 0’00″481
3. M. WEBBER Williams BMW (M) 1’14″584 + 0’00″940
4. G. FISICHELLA Renault (M)1’14″783 + 0’01″139
5. J.P MONTOYA McLaren Mercedes (M) 1’14″858 + 0’01″214
6. N. HEIDFELD Williams BMW (M) 1’15″128 + 0’01″484
7. J. TRULLI Toyota (M) 1’15″189 + 0’01″545
8. D. COULTHARD RedBull Cosworth (M) 1’15″329 + 0’01″685
9. J. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) 1’15″921 + 0’02″277
10. R. BARRICHELLO Ferrari (B) 1’16″142 + 0’02″498
11. M.SCHUMACHER Ferrari (B) 1’16″186 + 0’02″542
12. F. MASSA Sauber Petronas (M) 1’16″218 + 0’02″574
13. V. LIUZZI RedBull Cosworth (M) 1’16″817 + 0’03″173
14. P. FRIESACHER Minardi Cosworth (B) 1’18″574 + 0’04″930
15. C. ALBERS Minardi Cosworth (B) 1’19″229 + 0’05″585
16. T. MONTEIRO Jordan Toyota (B) 1’19″408 + 0’05″764
17. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) 1’19″474 + 0’05″830