Raikkönen nyerte az 1. időmérőt Imolában
Fernando Alonso esélyesként érkezett és nem is okozott csalódást, csak 0,003 másodperccel maradt el az első időtől
Michael Schumacher ezúttal is jól teljesített, de az autó még mindig nem tökéletes, ezt jelzi Barrichello gyenge ideje
A Toyoták nem tudták folytatni eddigi remek szereplésüket, különösen Ralf Schumacher autózott gyengén
A Sauber versenyzői jól mentek, különösen Massának feküdt az olasz pálya
21 fotó

Kellemes tavaszi idő fogadta a csapatokat az imolai pályán szombat délután. 20 fokos levegő és 34 fokos aszfalt hőmérséklet mellett vágtak neki az első időmérő edzésnek. A szabályoknak megfelelően, a most első versenyét teljesítő Vitantonio Liuzzi kezdte meg az időmérőt. 1 perc 21,804 másodperces idővel beállította az alapértéket.

Az olasz versenyző után a korábbi BMX világbajnok, Alex Wurz következett, aki négy éve vett részt utoljára versenyen. Az osztrák az évek során a McLaren tesztpilótájaként 70 ezer kilométert autózott már a versenyautókkal, így nem meglepő, hogy 1,1 másodperccel megjavította Liuzzi idejét. A Jordan versenyzője Karthikeyan tiszta kört futott, de lassú volt.

Giancarlo Fisichella ezen a futamon egy továbbfejlesztett motort kapott a Renault-ba, de nem tudta kihasználni a plusz lóerőket, mert az autója többször túlkormányozottá vált és csúszkált. Az első ötös csapat végén Michael Schumacher hajtott a pályára. A három hét szünet alatt 2000 kilométert tesztelő német 0,3 másodperccel megverte Wurzot és átvette a vezetést, amit nagyon sokáig meg is őrzött.

Nick Heidfeld kezdte meg az első szünet utáni sorozatot. Minden szektorban lassabb volt, mint honfitársa, így végül több mint fél másodperces hátránnyal a harmadik helyet szerezte meg. Tacuma Sato szinte lemásolta Heifeld körét, szépen, hiba nélkül autózott ő is, de tempója csak a negyedik helyre volt elég.

A délelőtti szabadedzésen leggyorsabb Jenson Button, az első szektorban csak 0,08 másodperccel maradt el Schumachertől az átalakított BAR-Hondával. A második és harmadik szektorban nem tudott javítani, két tizedes hátrányt szedett össze. Ennek ellenére bejött a második helyre.

Christijan Albers 5,6 másodperccel volt lassabb gyors körében, mint Schumacher, pedig már a Minardi is az új autóval vágott neki a versenynek, ám azt még nem tudták tesztelni és kiegyensúlyozatlan volt. Csapattársa Patrick Friesacher sem tudta másodpercekre váltani az új karosszéria és az erősebb Cosworth motor adta előnyöket, ő további 0,3-et kapott.

11-ként jött ki a boxból Jacques Villeneuve, aki az első két szektorban egészen jó időt ment, de a harmadikban sokat bennhagyott, így csak hatodik lett. Őt a másik Jordan-nel Tiago Monteiro követte, aki egy kicsit hibázott, így ismét lassabb volt, mint csapattársa, de a két Minardit megverte.

Rubens Barrichello az első és a harmadik szektorban is kapott 0,3 másodpercet csapattársától, és alig volt gyorsabb, mint Villeneuve, hatodik lett. Az őt követő, az eddig versenyeken remeklő David Coulthard ezúttal nem tudott kiemelkedőt alkotni. A Red Bull Racing autója nem tudott alkalmazkodni a magas kerékvetőkhöz.

Felipe Massa okozta az időmérő egyik meglepetését. Az első szektorban még ez nem látszott, mert 0,2 másodperccel lassabb volt Schumachernél. A második szektorban viszont javított és jól ment a harmadik részen is. Összességében csak 0,333 másodpercet kapott, megelőzte Wurzot és harmadik lett.

Az utolsó részt Mark Webber kezdte meg, aki az első két szektorban összeszedett 0,3 másodpercet, viszont a harmadikban adott Schumachernek 0,2-öt, összességében 0,162-vel lett második. Ralf Schumacher nem alkotott maradandót, tempója csak a kilencedik helyre volt elég.

Kimi Raikkönen volt az első, aki gyorsabb volt Schumachernél, az első szektorban 0,051 másodperccel, a másodikban 0,267-al volt jobb. A célban 0,374 másodpercet mutatott az óra Raikkönen javára.

Az edzéseken általában remeklő Jarno Trulli, ezúttal lassabb volt, mint ellenfelei, 0,6 másodperces hátránnyal csak hatodik lett. Utolsóként érkezett a pályára a világbajnoki pontversenyt vezető Fernando Alonso.

A spanyol is fantasztikus tempóban hajtott, de ez sem volt elég, mert végül 0,003 másodperccel lassabb volt, mint Raikkönen. Ők ketten voltak csak azok, akik 1 perc 20 másodperc alatti időt futottak. A finn eredményével közel került ahhoz, hogy megszerezze élete negyedik pole pozicióját.

A rajtsorrend azonban még nem dőlt el. A vasárnap délelőtti időmérő és a mostani idő összege adja a felállást. A holnapi taktika azonban az egész mai sorrendet felrúghatja. Az első három pilóta nagyon közel van egymáshoz, így az eltérő boxtaktikák, a tankolt üzemanyag nagyban befolyásolhatja az eseményeket.


 

Eredmények:

A San Marinói Nagydíj 1. időmérő edzésnek eredménye:

1. K. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 1’19″886 222.302 Km/h
2. F. ALONSO Renault (M) 1’19″889 + 0’00″003
3. M.SCHUMACHER Ferrari (B) 1’20″260 + 0’00″374
4. M. WEBBER Williams BMW (M) 1’20″442 + 0’00″556
5. J. BUTTON BAR Honda (M) 1’20″464 + 0’00″578
6. J. TRULLI Toyota (M) 1’20″492 + 0’00″606
7. F. MASSA Sauber Petronas (M) 1’20″593 + 0’00″707
8. A. WURZ McLaren Mercedes (M) 1’20″632 + 0’00″746
9. N. HEIDFELD Williams BMW (M) 1’20″807 + 0’00″921
10. T. SATO BAR Honda (M) 1’20″851 + 0’00″965
11. R. BARRICHELLO Ferrari (B) 1’20″892 + 0’01″006
12. R.SCHUMACHER Toyota (M) 1’20″994 + 0’01″108
13. J. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) 1’20″999 + 0’01″113
14. D. COULTHARD RedBull Cosworth (M) 1’21″632 + 0’01″746
15. G. FISICHELLA Renault (M) 1’21″708 + 0’01″822
16. V. LIUZZI RedBull Cosworth (M) 1’21″804 + 0’01″918
17. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) 1’23″123 + 0’03″237
18. T. MONTEIRO Jordan Toyota (B) 1’25″100 + 0’05″214
19. C. ALBERS Minardi Cosworth (B) 1’25″921 + 0’06″035
20. P. FRIESACHER Minardi Cosworth (B) 1’26″484 + 0’06″598

A versenyzők nyilatkozatai:

Kimi Raikkönen: A kör elején egy kicsit jobb voltam, mint Fernando, a harmadikban viszont majdnem megcsípett. Persze jobb lenne, ha nagyobb lenne a különbség, de így sem rossz. A kocsi sokkal jobb, mint a korábbi futamokon.

Fernando Alonso:Egyre közelebb vannak az ellenfelek. Nekünk nem fekszik az imolai pálya, de az autó sokat javult a kerékvetőkön és kanyarokban. Továbbra is harcban vagyunk a pole-ért és a futamgyőzelemért. A maximumot autóztam, de ez sem volt elég. Ma minden tökéletes volt remélem, így is marad. Most majd a taktikáé lesz a főszerep.

Michael Schumacher:Elégedett vagyok a teljesítményünkkel, sikerült javítanunk, az előző futam óta. Nagyon sokat dolgoztunk a rossz évkezdet után, sokat teszteltünk és mindenki a maximumra törekszik. Szoros és kemény meccsre számítok holnap, továbbra is megvan a lehetőségünk, hogy nyerjünk.