A McLaren hivatalosan is bemutatta új, 1275 lóerős hibrid szupersportkocsiját, a W1-est. Az autó nem érkezett magában, a brit gyártóval jó ideje együttműködő Richard Mille vadonatúj high-tech luxusórát is készített a modellhez, ahogy az dukál. Az új óra az RM 65-01 McLaren Automatic Split-Seconds Chronograph W1 nevet viseli.
A nagy teljesítményű autó V8-as hibrid hajtására „rímelve” a Richard Mille egy nagy frekvenciájú szerkezetet épített a modellbe: az RMAC4 5Hz-en, azaz óránként 36 000-szer ketyeg. Hogy értsük: ez azt jelenti, hogy a kronográf (stopper) tizedmásodperces pontossággal mér – a hétköznapibb mechanikus órákban egyébként a 3 Hz-es, 21 600-as, azaz másodpercenként 6-szor mozduló mutatós és a 4 Hz-es, másodpercenként 8 „ketyegést” produkáló werkek a legelterjedtebbek. A kronográf lehető legsimább, legprecízebb működését a két oszlopkerekes megoldás biztosítja.
Amilyen műremek az óra, olyan elképesztő konstrukció a McLaren W1. A hipersportkocsiról szóló cikkünket ide katttinva olvashatod.
A 480 darabból álló szerkezet – az autók motorjaihoz hasonlóan – gumibakokon ül, így mindennapi használatra, sőt, sportolásra is alkalmassá teszi az órát. A W1-es óra megkapta a Richard Mille variálható automata felhúzó megoldását, mely a viselő mozgásához, mozgásmennyiségéhez igazodó intenzitással gyűjti az erőt a maximálisan 60 órás járástartalékhoz, a narancsszínű oldalgomb megnyomásával pedig a gyorsfelhúzási funkció is bekapcsolható.
A korona funkcióit a hagyományos órákkal ellentétben nem különböző mértékű kihúzással lehet aktiválni, itt a „kuplunggomb” benyomásával lehet váltani aközött, hogy a tekerés felhúzást jelentsen, az idő vagy a dátum beállítását adja.
Kattints a képre, galéria nyílik!
A forma a Richard Mille-től megszokott ívelt négyszög, de a 43,84 x 49,94 x 16,19 mm-es tok külön a W1-eshez készült. A RM 65-01 elöl-hátul zafírüveget visel, a számlap a sportkocsik kijelzőjén felvillanó színekkel operáló, szkeletonizált (áttört) titán. A számlapot egy kétrétegű, szénszálas anyagból és titánból készült lünetta öleli körbe. A tok nagy része szintén szénszálas anyagból készült.
A McLaren és a Richard Mille 2016-ban indult együttműködésének negyedik gyümölcse természetesen limitált kiadás, 500-as szériában készül (az autóból 399 darabot gyártanak). Az árat nem közölték, de gyanítjuk, hogy a W1-es 2 millió fontos (960 millió Ft) kezdőárának méltó párja lesz: korábbi RM65-01-es órákat átszámítva 150-200 millió forint között lehet beszerezni.