Régebben egyértelműen az M0-s déi szektorát nevezték a halálútnak, de a pálya felújítása kiszélesítése, átalakítása nyomán már másé az a nem túl pozitív jelző. 2016-ban a 4-es főút bizonyult a legveszélyesebbnek a halálos balesetek számát tekintjük, de ha így nézzük a 6-os utat is jobb elkerülni.

Az elmúlt évben az Alföldön futó 4-es úton 13 halálos baleset történt, míg a dunántúli 6-os főútvonalon 12 ilyen esetet jegyzett fel a Központi Statisztikai Hivatal, amelynek adatait a HVG hetilap közöli.

Persze nem egyértelmű a 4-es út elsősége, hiszen az 352 kilométer hosszú, míg a 6-os csak 262 kilométeren fut, sőt vannak még rövidebb utak, amelyek még veszélyesebbnek mutatkoznak, ha kilométerre vetítve számoljuk a halálos baleseteket.

1 fotó

Ha így nézzük, a 78 kilométeres, Budapesttől Parassapusztáig futó, 2-es főútáll a toplista élén, ahol 2016-ban 5 halálos, és 60 súlyos, vagy könnyű sérüléssel járó baleset történt. És ugyancsak veszélyes útvonalnak számít a Székesfehérvárról induló 8-as főút, ott 8 végzetes és 91 sérüléssel járó ütközés, történt tavaly.
Az lap beszámolója szerint az M1-es autópályán durván minden harmadik napon következett be halállal, vagy sérüléssel végződő kisebb-nagyobb szerencsétlenség. Az 5-ös és a 7-es főúton (Budapest-Szeged, illetve Budapest-Letenye) négynaponta kellett átlagosan mentőt hívni sérülés miatt.