A Közlekedési Múzeum hazahozta Nagy-Britanniából az utolsó, az egykori mátyásföldi üzemben tervezett és épített Ikarus buszt. A 489-es Polaris típus akkoriban Európa egyik leginnovatívabb városi autóbusza volt, és egyben az Ikarus utolsó sikeres exportterméke – írja az Index, amely idézi Vitézy Dávidot.
„Megmentettük a régi Ikarus-gyár utolsó autóbuszát, amit 15 év szolgálat után most vontak ki a forgalomból Angliában” – mondta a Közlekedési Múzeum főigazgatója.


Ikarus 489-es gyári felvételen. Forrás: Ikarus-archívum
A hazaszállított busz 2001-ben épült, és akkoriban a XXI. század Ikarusának szánták. A típusból összesen 11 darabot gyártottak az Egyesült Királyságba, ahol az Arriva üzemeltetésében közlekedtek. A DAF alvázra épített kocsik teljesen új formatervükkel és új műszaki megoldásaikkal jelentős fejlesztésnek számítottak és a brit városokban napjainkig futottak.
Finanszírozási okokból a rendkívül ígéretes típusból tizenegy kocsinál nem épülhetett több, írja az Index.
