Az autómegosztó rendszerek, ahol a tagok nem járművet, hanem járműhasználati jogot birtokolnak, és ennek fejében szabályozott feltételekkel vehetik igénybe egy autóflotta tagjait, különösen sokat tettek, tesznek az alternatív hajtású mobilitás gondolatának népszerűsítéséért: egy ilyen konstrukcióban sokkal életképesebb például az elektromos autó, hiszen nem kell állandó használatra beszereznünk a drága, ma még korlátozott praktikumú járművet, hanem akkor és ott élvezhetjük annak előnyeit, amikor arra valóban szükség van.




A Hyundai hidrogén üzemű SUV-jából jelenleg több mint 250 példány fut Európa útjain. 600 kilométeres hatótávolságával és a tankolás percekben mérhető időtartamával a FCEV technológia tökéletesen alkalmas volna a mindennapi használatra, ám az üzemanyag magas ára, illetve a töltőhálózat globális hiánya miatt ma még nem tekinthető életképes alternatívának.
Hidrogénes kocsival járhatnak a müncheniek
Hidrogén üzemanyagcellás gépkocsikat alkalmazó autómegosztó szolgáltatás indul Németországban. A Toyota Mirai helyett a Hyundai ix35-öt választották.
5 fotó
