Világmodell: az új EcoSport fejlesztésén több mint 16 ország Ford-mérnökei és dizájnerei dolgoztak együtt
A Ford várakozásai szerint 2013 és 2018 között Európában 90 százalékkal nő majd az EcoSporthoz hasonló kis SUV-k eladásai
Innen nézve felfedezhető a rokonság az új Mondeóval
Az autó 10,6 méteres fordulóköre igen jó érték. A kormányzása kellően direkt
18 fotó

Az autó a pótkerék nélkül 4 méter hosszú, azzal együtt már hasonló a konkurenciához. A tengelytávolsága 2518 mm

Az autó a pótkerék nélkül 4 méter hosszú, azzal együtt már hasonló a konkurenciához. A tengelytávolsága 2518 mm

Bár Dél-Amerikában és Dél-Kelet Ázsiában jól fogadták a modellt, Európában az EcoSport iránti kezdeti lelkesedést nem követték érdemi eladások. A tavalyi eladási statisztikák szerint jóval kevesebb fogyott a Fiesta alapú városi szabadidőjárműből, mint a kategória éllovasaiból, ezért a Ford kénytelen feljavítani a típust.
A belső térben új, jobb minőségű anyagokat ígérnek, és a futóművet is áthangolják. A legszembetűnőbb változás mindazonáltal az autó farát érinti: eltüntetik a külső pótkereket, pontosabban mostantól csak külön megrendelésre (igaz, felár nélkül) helyezik kívülre azt. A változtatás logikus: míg terepen hasznos a kívül lévő, könnyen hozzáférhető pótkerék, városi környezetben csak nehezíti a kilátást, növeli a helyigényt.
A változtatások májusban lépnek érvénybe. Magyarországon tudomásunk szerint továbbra sem tervezi bevezetni a modell a Ford.
Képeink az eredeti EcoSport európai premierjén készültek.