| Röviden – Toyota Yaris 2014 | |
|---|---|
|
Mi ez? |
Egy végre magára talált, csinos kisautó. |
| Mit tud? | Kellemes utastérben, kis fogyasztás mellett, kényelmesen szállítani akár egy egész családot. |
| Mibe kerül? | 2 790 000 forinttól 5 995 000 forintig |
| Kinek jó? | Annak mindenképpen, aki hibrid kisautót szeretne, mert nincs másik. De annak is, aki egy fürge, takarékos és vidám kisautót szeretne. |
Így kell ezt csinálni! És még véletlenül sem úgy, ahogy ugyanez a márka, ugyanezzel a típussal tette három évvel ezelőtt! Kihozta a Toyota Yaris vadonatúj generációját, és ováció helyett fanyalgást aratott. És nem is indokolatlanul: a japán óriás kisautója több sebből vérzett.
Helyre tették
Most végre helyre tették a hibákat, igaz, ez nem kevésbe került. Összegszerűen mintegy huszonötmilliárd forintnyi euróba, amit többek között arra költöttek, hogy nem kevesebb mint ezer alkatrészt újjal váltsanak fel.

Hátul csak a változatlan körvonalú lámpákat cserélték LED-esekre, egyébként a fazonigazított Yaris ugyanúgy néz ki, mint az előző kivitel
Van képe hozzá
A fazonigazított modellről ennek homlokegyenest az ellenkezője mondható el. Csinos és feltűnő arculatot kapott, és még nőies sem lett – ezt az autót nyugodtan vállalhatja egy férfi is. Igaz, az erősebb nem tagjai valószínűleg tartózkodnak majd, hogy a sokkal jobb minőségi benyomást tevő utastérbe piros betéteket rendeljenek (most már ugyanis ezt is meg lehet tenni), de ehelyett vásárolhatnak világosszürkét, vagy például kéket is.

Maradt a műszerblokk, de a műszarfalat kicserélték. Most nagyobb felületet fed a jelen esetben világosszürke színben pompázó, puha műanyagból készült betét. Szürke helyett más színek (piros, kék, stb.) is választhatók mostantól
Van benne valami
Az elöl ülők, és nem utolsó sorban a vezető hangulatát pedig az javíthatja, hogy a korábbi 6,1 colos átlójú helyett immár 7 colos érintőképernyőn keresztül irányíthatja-nézheti a médiarendszert a harmadik, Active névre hallgató felszereltségi szinttől felfelé, amelybe ezen kívül a távirányítós központi zár, a bőrkormány, a tolatókamera és a hátsó tárcsafékek is beletartoznak. (A klíma már eggyel lejjebb, a Live Plus szinthez is jár.)

Nőtt a harmadik, Active felszereltségi szinttől járó érintőképernyő: 6,1 helyett 7 col az átlója, és mintha a képe is élesebb lenne. A kezelés pofonegyszerű, Bluetooth-os kapcsolaton keresztül a mobilról a saját zenék is lejátszhatók vele
Nem kevés, de!
Itthon állítólag mégsem ez a legnépszerűbb, hanem a 250 000 forinttal többe kerülő (3 875 000 Ft) 1,33 literes, négyhengeres benzinmotorral szerelt változat – Active felszereltséggel. De tulajdonképpen érthető is a népszerűsége, mert ugyan közel egy literrel (8 decivel) még papíron is többet fogyaszt, mint az egyliteres, de sokkal dinamikusabb vele a Yaris, amit a csaknem négy másodperccel rövidebb gyorsulási adat is jelez (1.0: 15,3 s, 1.33: 11,7 s).

Szokásos trükk a csomagtartóban: ha kivesszük a polcot, nagyobb tárgyak is betehetők a csomagtartóba. Ha benne hagyjuk, az üléstámlák előrehajtása után csaknem sík a raktér padlózata
Esélyes
A Toyota Yaris hibridet korábban, külföldön már vezettük, tapasztalatairól Földes Attila kollégánk itt számolt be. A rövid hazai próba alapján talán annyi fűzhető hozzá véleményéhez, hogy valóban sokat javult a minőségérzet, és a futómű is meghálálta a ráfordításokat, mert a hazai – ismert minőségű – útjainkon is komfortosnak bizonyult a rugózás (/65-ös gumikkal).
Az 1,33-as benzinmotor szépen húz, vidáman és lelkesen pörög fel, de aki inkább takarékoskodni szeretne, az tartsa be a sebességváltás-jelző parancsait. Finom, pontos a váltó is, jó a kormány, kár viszont, hogy az oszlop csak fel-le állítható – ezzel együtt nem okozott gondot az üléshelyzet beállítása.

Oldalnézetből nincs változás, a méretek is maradtak a régiek. A futóművet kényelmesebbre hangolták – sikerrel
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|



