1987-ben a Volvo 480, 1997-ben a Mercedes-Benz A-osztály, 2000-ben a Jaguar X-Type szakított egy dogmával, miszerint egy Volvo, Mercedes-Benz vagy Jaguar csak a hátsó kerekeit hajthatja (de legfeljebb mind a négyet). A BMW sokkal tovább kitartott a konkurenseknél, ők most Genfben mutatták be első újkori szériaautójukat elsőkerék-hajtással.
Ha B-osztály kell, de a BMW-től
A 2 Active Tourer világpremierjén nem hasadt meg az ég, nem ment el a hangosítás és nem omlott ránk a csarnok, hiszen a BMW semmi mást nem csinált, mint egy családi autót a Mercedes-Benz B-osztály mintájára. A Kecskeméten és Rastattban gyártott egyterű a 2-es Active Tourer legfőbb ellenlábasa.




Három henger az orrban
A kiállított autó a 218d volt, amely a kétliteres dízelmotor 150 lóerős, 330 Nm nyomatékú változatát takarja. Érdekesebb a 218i, amely mögött az ezerötös, háromhengeres benzines rejlik. Feltöltéssel a motor 136 lóerős, 220 Nm forgatónyomatékkal. Kapható lesz a 225i 231 lóerővel, később pedig jön a 220i, a 216d és a 220d. Összkerékhajtás a legerősebb dízel és benzines motorhoz rendelhető, az automatikus váltó marad nyolcfokozatú.

Norbert Reithofer, a BMW elnöke annyival intézte el a hajtásképletet, hogy egy BMW-t mindig jó vezetni, bárhol is hajt

Magyarországon ősszel jelenik meg az új padlólemezre épülő autó. Ugyanazt az elsőkerék-hajtásos alkatrészkészletet használja, amit a szomszédos standon kiállított új MINI, de hosszabb tengelytávval és jóval nagyobb, 4342 milliméteres hosszal. Nagyjából két év múlva az ötszemélyes mellett piacra léphet hosszított karosszériával és két pluszüléssel a csomagtartóban.
F36: az ötajtós kupé
Nem ilyen korszakalkotó, cserébe gyönyörű a BMW másik újdonsága. Az F36 az ínyencek 3-asa. A 4-es Gran Coupé Motortól függően nagyjából 1,8-2,2 millió forinttal drágább a 3-asnál, ami persze meredek, de a gyár híres az öntörvényű árazásról. Az autó legérdekesebb vonása a ferdehátú kialakítás: bár lépcsőshátúnak tűnik, csomagtérajtaja együtt nyílik a hátsó szélvédővel!
Ötajtós felépítését látva végképp nem értjük, ki vesz majd karfiolos combú 3-as GT-t, de a gyári piackutatók ezt bizonyára időben kimatekozták.

A piaci bevezetéskor ötféle motorral kapható a BMW 4 Gran Coupé. A csúcson a 435i háromliteres, soros hathengerese áll 306 lóerővel, 8,1 literes átlagfogyasztással és 14 775 000 forintos listaáron. Alatta a 428i (245 LE, 6,6 l/100 km) és a 11 milliós 420i (184 LE, 6,4 l/100 km) áll.
Dízelből kétféle kapható, a 184 lóerős BMW 420d Gran Coupé 4,7, a 143 lóerős 418d 4,5 litert fogyaszt százon. Mindegyik motorhoz kérhető nyolcfokozatú automata váltó normál vagy sportos hangolással (utóbbi a kormányra szerelt váltófüleket is kap); xDrive összkerékhajtás egyelőre a 428i és a 420d modellekhez rendelhető.

