Az alábbi képekhez, amelyeket a német AutoBild fotósa készített, igazából nem kellene kommentár, de mégis. Hat gigantikus, ballonos terepgumi, egekbe emelt alváz, sátornak is beillő kerékív-toldatok: európai ember ritkán lát ilyen letaglózó, szuverén, brutálisan céltudatos járművet.

Nem úgy az ausztrálok, akik az elmúlt években hozzászokhattak a látványhoz: eredetileg ugyanis a messzi ország hadserege rendelte meg ezt a különleges járművet a Mercedestől, még 2009-ben. Hatszáz darabot szállítottak le a különleges, egy üléssoros, hosszú (3,2 m) platós kivitelt, gyalogsági csapatok menetfelszereléssel együtt történő szállítására, illetve igen nehéz rakományok mozgatására.

Kezelőpult és multimédia lejátszó hátul
Barátságos arcot kérek
18 fotó
Százlábú Mercedes, hibbant milliomosoknak 6
A 6,5 tonna saját tömegű teherjárműből később a svédek is vásároltak, és bár a maga nemében nem kevésbé lenyűgöző, mint az amerikai csapatok legendás Humvee-je, annak piaci mennybemenetele elkerülte, a hatkerekes Mercedes ötlete nem találkozott a vásárlók igényeivel (vagy a gyár szándékával), noha egy-egy példány nem hivatalos csatornákon eljutott a civil életbe.

Ennek azonban most vége. A kikötőben kipányvázott járművek ugyanis nem csak, hogy nem katonai célúak, de garantáltan gyáriak, sőt, abból is a lehető legextrémebbek. Az oldalt elhelyezett V8 Turbo felirat, de még inkább a faron elhelyezett AMG-embléma tanúsága szerint az autó magasan hordott orrában az a 6,3 literes biturbó erőforrás dolgozik, amely legújabb kivitelében 544 lóerőt, illetve 760 Nm-t teljesít, és miután 5,4 mp alatt százra katapultálta, könnyedén röpíti életveszélyes 210 km/órával a nehéz vasat.

Kezelőpult és multimédia lejátszó hátul

Kezelőpult és multimédia lejátszó hátul


A G 63 AMG feljavított belterével felszerelt, két üléssoros szörny szemmel láthatóan nem sokban különbözik attól a prototípusoktól, amelyeket tavaly novemberben, az Abu Dhabi autókiállításon mutatott be a potenciális olajmilliárdos ügyfeleknek a márka. Valószínű, hogy ezt a két példányt még akkor rendelte meg valamely kifinomult ízlésű ügyfél.

A kiállítási darabot annak idején a beléptetéskor 650 ezer euró értéken vámolta el az AMG. Ennyi pénzért öt darab alapkivitelű AMG G-osztályt lehetne venni – na de az már kit érdekel, ha itt van helyette ez.