A nagyszabású ötödikei, esti bemutatón csak egy faceliftes modellt és egy sportos kisautót láthattunk a Fordtól, az igazi újdonságot a Genfi Szalon első sajtónapjának reggelére hagyta a márka. De mi ezzel kezdjük.




B-Max
A kis egyterű a Ford B3 platformjára épül, vagyis a Fiesta és a Mazda2 padlólemeze volt az alap. A tömeggyártó nagyjából kényszerpályán mozgott a tervezés folyamatában; a motorok, műszaki paraméterek, a fő dizájn-irányvonalak adottak voltak. Hogy az autó mégis markánsan különbözzön versenytársaitól, ugyanahhoz az eszközhöz nyúltak, mint az Opel a Meriva fejlesztésekor: érdekes ajtókat találtak ki rá.
Még talán jobbat, mint a Meriváé.
A B-Max első ajtaja konvencionálisan nyílik, de zárnyelve nem középen kapaszkodik meg, ha becsapjuk, hanem a küszöbre és a tetőre erősített akasztókba pattannak be a kampók. Ugyanezeket a pontokat ragadja meg a hátsó tolóajtó zármechanikája is.
B-oszlop pedig nincs.

Vastag gumikéderek simulnak össze bezáráskor: kíváncsian várjuk, mekkora lesz majd a zaj a kocsiban a sztrádán
Az ajtók egymástól függetlenül is nyithatók-csukhatók. A mechanika pontosan, feszesen szorítja a helyükre őket, a karosszéria merevségét pedig a valójában nem is olyan nagy oldalsó nyílás (sulykoljuk csak: ez egy kisautó!) miatt nem befolyásolja az oszlophiány. A hátsó belső kilincs elhelyezése egy kicsit szerencsétlen, záráskor nem esnek kézre a kapaszkodók.
Egyelőre ennyit tudunk elmondani; ahhoz majd menni kell a kocsival, hogy kiderüljön: nyikorognak-e a vastag gumitömítések az ajtók között földúton, vagy hogy mennyire süvít be a szél rajtuk sztrádán.
Fiesta ST
A sportos Fiesta globális modellnek készült, az Egyesült Államokban is bepróbálkozik vele a Ford. 1,6 literes turbómotor, 180 lóerő, 240 Nm, 220 km/h végsebesség, gyorsulás százig hét másodperc alatt – a Polo GTI, OPC Corsa ellenfele remek játékszernek ígérkezik. De hogy hány amerikai vesz majd játszani ilyet Mustang vagy Camaro helyett – meglátjuk.

Láblendítős automata csomagtérnyitást is kapott, ilyet láttunk már a Passatban, Audi A6 kombiban és BMW-ben is
A Ford kompakt hobbiterepjárója apró csiszolásokkal lett kicsit konzervatívabb megjelenésű – és sokkal praktikusabb. A csomagtér 80 literrel nőtt a hátsó traktus átdolgozásával, a raktérajtó immár ugyanúgy láblendítéssel nyitható a kocsi mögül, mint például a VW Passaté. A hátsó ülések gombnyomásra lehajlanak, ha nagyobb térre van szükség a Kugában.
A motorválaszték is bővült: immár 1,6-os turbós benzinmotorral is rendelhető a Kuga.
A Transit furgon személyszállító változatának új generációja lehet az egyelőre csak koncepcióként bemutatott, de ránézésre, beülésre teljesen szériaérettnek tűnő kilencszemélyes kisbusz. A ford formanyelve, a Kinetic Design szellemében rajzolt forma modern és agresszív, de a hatalmas, Aston Martin-os hűtőmaszk azért talán kissé túlzás.
Olvastad már? A Genfi Szalon legszebb hostesslányai




