Alig fél évvel a limuzin bemutatása után elkészült az Audi A6 kombi kivitele. Az autót ugyanaz az elegáns dinamizmus határozza meg, mint a négyajtóst. Ha ez nem lenne elég, azonnal elérhető az S-line kivitel is, amelynél a karosszéria és az utastér is sportosabb benyomást kelt. Ahogy a szedánhoz, úgy a kombihoz is kérhetők a LED-es fényszórók, amelyekkel a hagyományosnál is modernebbnek hat a kocsi.
A hetedik generációs Avant minimálisan, de kisebb (7 mm) elődjéhez képest, ugyanakkor tengelytávolsága majd hét centimétert bővül (2912 mm), ami még tágasabb belsőt eredményez. A karosszéria 20 százaléka alumínium-komponensekből készül, ami segített a korábbi változathoz képest csökkenteni a tömeget. Az üres karosszéria 30 kilóval nyom kevesebbet, de az egyéb fogyókúrás megoldásokkal az egyes modellek esetében a végén 70 kilóval is kevesebbet mutat a mérleg a kész autónál. Az A6 Avant 2.0 TDI 1640 kilót nyom.
A csomagtartó mérete alaphelyzetben 565 literes, azaz megegyezik a korábbival, de a hátsó ülések ledöntésével 1680 liternyi hely marad szabadon, ami 20 literrel több mint korábban. A csomagtérajtó elérhető motoros kivitelben, a csúcsváltozata pedig a VW Passatban, illetve az amerikai Ford C-Max-ben látható megoldás, amikor a lökhárító alatti láblengetéssel is aktiválható nyitás.
Belül szinte megkülönböztethetetlen az Avant és a szedán. Ugyanaz az elegáns utastér jut a kombi vevőinek és nekik sem kell lemondaniuk a masszázs funkcióval szerelt ülésekről, az internetről, a többmilliós Bang&Olufsen hifiről és a többi kényelmi extráról sem.
Hat közvetlen üzemanyag-befecskendezéses motorral kezdi pályafutását az Audi A6, ezek közül kettő benzines és négy dízel. Az alapmodell a 2,0 literes dízel 177 lóerő teljesítménnyel, amely manuális sebességváltóval beéri 5 liter gázolajjal is száz kilométerenként.
A további három dízel egyaránt 3,0 literes V6-os, az egyszerűbbek 204, illetve 245 LE teljesítménnyel készülnek. Megjelent azonban az új csúcsváltozat, amelyben már két turbó pumpálja a motorba a levegőt. A 3,2 bart is elérő töltőnyomásnak köszönhetően a motorteljesítmény 313 LE, így a nagytestű kombi képes 5,4 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót, végsebessége pedig 250 km/óra.
Benzines oldalon két hathengeres motort találunk, a 204 lóerő teljesítményű 2,8 FSI-t, illetve a 300 lovas 3,0 TFSI-t. Négyféle sebességváltó tartozhat az A6 Avanthoz, a kézi váltó mellett van változó áttételű Multitronic, illetve a hagyományos fokozatkiosztású, sportos S tronic automata, míg a csúcsdízelhez Tiptronic automata jár. A 2.0 TDI elsőkerék-hajtású, a V6-os modellek viszont már kaphatnak összkerékhajtást is, felárért akár sport-differenciálművel is.
Minden motorhoz jár az automatikus motorleállító rendszer, illetve fékenergia-visszanyerő megoldás is, amelyek segítenek, hogy a típus elődjéhez képest 18 százalékkal takarékosabb legyen.
Az új Audi A6 Avant értékesítése nyáron kezdődik meg a fő európai piacokon, nálunk várhatóan ősszel, év végén jelenhet meg a kocsi.
Nézze meg az A6 Avant leleplezését is:





