A lényeg: itt az Auris HSD, vagyis a hibrid Auris. A Prius fullhibrid rendszerével szerelt kompakt autót külföldön már vezettük; aki esetleg nem olvasta el, milyen a kocsi, most ide kattintva pótolhatja.

Kisebb, konzervatívabb és olcsóbb a Priusnál. Hibridrendszere 136 lóerős. A nagyobb, jól felszerelt dízel kompaktok ellen indul harcba.
Csendes, erős, gyors, csak mindezt máshogy adja elő, mint ahogy megszoktuk az autóktól
Öt literrel eljár, kényelmesen, gyorsan, automatán
Angliában szerelik össze, Európa első hibridautó-gyártósorán
Sokkal autószerűbb belül, mint a Prius
14 fotó
Angliában szerelik össze, Európa első hibridautó-gyártósorán

Angliában szerelik össze, Európa első hibridautó-gyártósorán

Angliában szerelik össze, Európa első hibridautó-gyártósorán


Mai többletinformációnk mindössze az Auris hibrid ára. Nos, a legolcsóbb, Luna felszereltségű modell 5 990 000 forintba kerül. Ezért a pénzért hét légzsák, távirányítós központi zár, négy villanyablak, hat hangszórós, MP3-as hifi, automata klíma, alufelni és a hibridséget messziről is jól láthatóvá tévő LED-es nappali menetjelző fény jár az Aurishoz.

370 ezer forint a Sol felszereltség felára. Ebben a kocsiban már Bluetooth kihangosító, kulcs nélküli nyitás-indítás, tempomat, eső- és sötétedésérzékelő, valamint tolatókamera is van. A legdrágább a Sol NAVI, mely 6 680 000 forintért meglepő módon navigációs rendszert is tartalmaz, plusz még csipogó radart a tolatókamera mellé.

Hátul az akku, elöl a benzin- és villanymotor, a generátor és a vezérlőrendszer

Hátul az akku, elöl a benzin- és villanymotor, a generátor és a vezérlőrendszer

Hátul az akku, elöl a benzin- és villanymotor, a generátor és a vezérlőrendszer


Ezzel az Auris jó másfél millió forinttal olcsóbb a kicsit nagyobb Priusnál. Akinek eddig csak az ár volt az akadály egy hibridautó megvásárlásában a benzinfaló vagy koromokádó szörnyetegek helyett, most már indulhat is a Toyota-szalonokba.

Meg az is, aki inkább városba keres autót, konzervatív, szerény és inkább élvezője, semmint lelkes misszionáriusa akar lenni a hibridtechnológiának. A Toyota szerint ugyanis főleg ilyen emberek vásárolják majd az Auris HSD-t. Azok, akiknek a Prius túl modern, túl hivalkodó, túl űrhajós volt.

A Toyota idén 50 darab Auris eladását tervezi a magyar piacon. Távlati terveik már nagyra törőbbek. 2015-re szeretnék elérni, hogy minden modelljükből legyen hibridváltozat is.

Egy Toyota-fejes titkai

A sajtótájékoztatón jelen volt Duncan McMath, a Toyota európai termék- és marketingvezetője is. Pár újságírói kérdés, pár diplomatikus válasz:
Mi lesz a következő hibrid modell a Toyotánál?
– Nos, ezt még nem mondhatom meg, a Párizsi Autószalonon mutatjuk majd be az autót. De az Aurisnál kisebb modellről van szó. :-)
– Mit gondol az Auris hibridről, úgy érzi, helyes lépés volt a megalkotása a hibridautók terjedése szempontjából?
– Sokan szeretnének hibridautót, de nem szeretik a túl modern Priust. (Édesanyám is így van ezzel.) Nekik szól az Auris.

Sokkal autószerűbb belül, mint a Prius

Sokkal autószerűbb belül, mint a Prius

Sokkal autószerűbb belül, mint a Prius


– Milyen marketingeszközökkel népszerűsítik majd Európában az Auris HSD-t?
– El kell magyaráznunk, hogy milyen előnyei vannak a hibridautóknak: egyszerű technika, olcsó fenntartás; alig kopik a fék, a magas nyomású spéci gumi is tartós. Addig kell hangsúlyoznunk az előnyöket, amíg megvannak, idővel úgyis egyre több és több autó lesz hibridüzemű.
– Mit gondol, mennyi idő alatt szorítják ki a hibridautók a hagyományos belső égésű motoros kocsikat?
– A hibridtechnológia 5-10 éven belül minden kategóriába beszivárog. A legnagyobb kihívás a nagy teljesítményű villanymotor és az ezt kiszolgáló akkumulátor szériaérett változatának előállítása.
– Más téma: a Toyota mind a WRC-ből, mind a Forma 1-ből kivonult. A közeljövőben várható valamiféle nagy visszatérés?
– Pillanatnyilag nincs pénz ilyen tevékenységre azon a szinten, amin egy Toyotának az ilyesmit művelnie kell. Másra kell most fókuszálnunk, ezekben a sportágakban pedig egy ekkora cégnek, mint mi, csak a győzelemért érdemes indulni. Nem hivatalos véleményem: pár éven belül a raliban azért ismét várható a Toyota felbukkanása.