Míg 2009-ről 2010-re alaposan átrendeződött a Forma-1-es mezőny, az idei és a jövő év között sokkal kisebb mozgásra lehet számítani. A McLaren, a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes ugyanazzal a felállással vág neki 2011-nek is, és úgy tűnik, a Williamsnél is marad minden a régiben, írja a német Auto Motor und Sport.
Az idén beemelt újoncnak, Nico Hülkenbergnek értelemszerűen időt ad a csapat a felépülésre, míg a veterán Rubens Barrichello esetében a tapasztalat ér aranyat. “Rubens nélkül sehol sem lennénk” – ismerte el az alapító-főnök, Sir Frank Williams.
Barrichello már így is minden idők legtapasztaltabb Forma-1-ese, de ha a 38 éves pilóta jövőre is rajthoz áll, akkor 20. idényét kezdi majd.
Bár az elmúlt napokban Kimi Räikkönent is emlegetni kezdték a Renault-val kapcsolatban, igen valószínű, hogy a francia csapat sem változtat, ha a Robert Kubica mellett versenyző orosz újonc, Vitalij Petrov a megfelelő szponzori pénzeket is képes előteremteni.
Az idén Michael Schumacher visszatérése miatt kimaradt, csak a Mercedes tartalékosaként dolgozó Nick Heidfeld már nem is nagyon bízik benne, hogy versenyzői állást talál jövőre: “Attól tartok, a top10-es ülések már mind foglaltak.”
Változás a Toro Rossónál, a Force Indiánál és a Saubernél lehetséges, de az előbbi két alakulatnál már megvan az esetleges utódjelölt, a Red Bull kisebbik csapata minden bizonnyal az ausztrál Daniel Ricciardót ültetné az autóba, ha cserélne, míg a silverstone-i kiscsapatnál a skót Paul di Resta vár a kispadon.
A BMW által tavaly magára hagyott svájci csapat helyzete már érdekesebb, ugyanis a Toyotánál nagyot villantó Kamui Kobayashi idén nem szerepel valami meggyőzően, a mclarenes tesztelői állásból igazolt veterán Pedro de la Rosa pedig már el is ismerte, hogy a “piacon van” 2011-re. Nem elképzelhetetlen, hogy Peter Sauber visszahívja Heidfeldet, mellé pedig egy jól fizető GP2-es tehetséget ültet majd.