Bár csak 2008 őszén mutatkozott be a Volkswagen Golf hatodik generációja, a német gyár már javában készül annak leváltására. Az ok viszonylag egyszerű, eredetileg is az átlagnál rövidebb élettartamúra tervezte a gyár a hatodik generációt, az ugyanis még a korábbi ötös műszaki alapjaira épül.
A hatoshoz nem készült új padlólemez, viszont a hetedik Golf lesz az egyik első, amely a konszern új moduláris padlólemezére (MQB) épül. A különleges padlólemezt a tervek szerint végül 60 modellnél is használják majd, ami azt jelenti, hogy 65-70 százalékban közös lehet sok millió jármű alkatrésze.




“Az MQB sokkal rugalmasabb, mint a korábbi platform” – mondta Ulrich Hackenberg fejlesztési vezető. “Változtathatunk az autó szélességén, hosszán és magasságán, a tengelytávon, a nyomtávon és a kerékméreten is. Így megfelelő egy szedánnak és egy szabadidő-autónak is a padlólemez.”
Mint Hackenberg elárulta, ezzel nemcsak a teljes erőátvitel, a légkondicionálás, az ülések lehetnek azonosak, de az ajtók felépítése és az ablakemelők stb. is. Ezzel bődületes pénzt spórol a Volkswagen.
Kiemelten kezelik majd a tömeget is, a hetes Golf minden részletét fogyókúrára fogják, így kisebb motorokkal is hozható az elvárt menetdinamika. A dízel- és benzinmotorok egyaránt 1,2-2,0 liter körüli hengerűrtartalommal készülnek majd. Ugyanakkor a következő Golfból már sorozatgyártásban készül hibrid variáns is.
Sőt, mint Martin Winterkorn konszernvezető elmondta “Elhozzuk az elektromos autót mindenkinek”. Az új modellből szinte a bemutatástól várható elektromotorral hajtott kivitel. A VW-csoport célja, hogy 2018-ban 300 000 elektromos autót értékesítsen évente.
Milyen lesz látványra az új Golf? Állítólag az is szakít valamelyest az eddigi képlettel. Walter da Silva, a VW főtervezője annyit elárult, hogy az új Golf alacsonyabb és szélesebb lesz, mint elődje. Több él határozza majd meg a formáját és összességében sokkal dinamikusabb jelenség lesz, mint eddig.
