Új Porschék a láthatáron
Állítólag a Boxster alá pozicionált sportautón dolgozik a Porsche. A középmotoros sportkocsi a Boxsterrel és a Caymannal ellentétben nem hathengeres, hanem négyhengeres motort kaphat, turbófeltöltéssel.
Bemutatása 2012-re tehető, nevével kapcsolatban csak spekulációk vannak, a 356 felelevenítése megoldás lehet.
A Bogárra épülő, 1948 és 1965 között gyártott 356-tal kezdődött a Porsche-sportautók történelme.
Kevesebbet zabál a következő Cayenne
Várhatóan már 2010-ben elérkezik a Cayenne leváltása. A 2002-es Párizsi Autószalonon bemutatott nagyágyú az értékesítések alapján telitalálat, évente 40 ezernél több is gazdára talált belőle, ami a gazdasági válság kitörése előtt a százezres határ közelébe emelte a Porsche eladásait.
A VW Touareg rokonaként megvalósult terepjáró nagy üzlet volt a gyárnak, de az SUV kóros benzinigénye miatt a Porschét sok támadás is érte, amire takarékosabb motorok bevetésével pórbált válaszolni a cég.
Hibrid Cayenne és Panamera
A második generációs, jövőre debütáló Cayenne a Panamera V8-as benzines motorjait veszi át, közvetlen befecskendezéssel. A 4,5 literes V8-ból szívó és turbós is várható, utóbbi 500 lóerős körüli teljesítménnyel.
Várhatóan a V6-os dízel Cayenne sem marad utód nélkül. A tervezett hibridváltozat elektromos motorjával is képes lesz megtenni nyúlfarknyi utakat, zéró helyi károsanyag-kibocsátással. A lényeg azonban a 30 százalékkal alacsonyabbra ígért fogyasztás a benzines modellhez képest.
A folytatásban: Porsche talán visszatér abba a kategóriába, ahol egyszer már megégette magát. A kupé Panamerából utódja lehet a 928-nak
Kis SUV Audi-alapokon?
A magasra pozicionált Cayenne életét megkönnyítheti egy kisebb szabadidő-autó. A VW-konszernbe, tizedik márkaként kénytelen-kelletlen betagozódó Porsche reálisan az Audi Q5 alapjait használhatja fel egy kompakt szabadidő-autóhoz. Ha lesz belőle valami, a kistestvér 2013 körül léphetne piacra.

450 lóerős a 911 GT3 RS szívómotorja. 315-öt megy, százra 4,0 s alatt gyorsul a legsportosabb, félverseny utcai 911
Utód a 928-nak
Körülbelül erre az évre várható egy 2+2 üléses kupé is, amely a Panamera alapjait használná. A temérdek pénzért kifejlesztett technikát a 928 kései utódja tehetné gazdaságosabbá. A kupé mellett rögtön egy kabrió is várható a Panamera alapjaira, szigorúan két oldalajtóval.
A hibridhajtású, várhatóan 2011-ben megjelenő Panamera a Cayenne technikáját örökli. Mindkét típusban a V6-os benzinest egészíti ki elektromos motor. A villanymotor a benzines motor és a váltó között lakik, gyorsításkor a rásegítéshez szükséges áramot a csomagtérpadló alá telepített akkumulátorokból nyeri.
| 928: Az Autobahn királya
1978-as Év Autójának megszavazott, kortalan formájú sportautó nem volt különösebben nagy siker, de rendkívül különleges autó. 18 évig, 1977 és 1995 között szerepelt a kínálatban, eredetileg a 911 leváltására szánta a Porsche, de a legendás 911 messze túlélte, pedig a gyár 200-ról 180 lóerőre fojtotta le a 911-et, hogy a nehezebb, 1,5 tonna körüli 928 egyértelmű fölényben legyen. Ám a kiegyensúlyozott útfekvésű 928 nem volt olyan gonosz, mint a korabeli 911, a puhább, halkabb és merőben más felépítésű autót elutasította a kemény mag. Őket ismerjük Gusseiserne néven, a szó öntött vasból valót jelent. A 928-cal tényleg egy komfortos gran turismo született, nem kőkemény sportkocsi. A Porsche semmilyen téren nem sajnálta a pénzt a fejlesztés során. Az autó egyik érdekessége a bukólámpa, az ablakmosó koncentrátumot a vízhez adagoló pumpa és a kesztyűtartót is hűtő légkondicionáló. Az orrmotoros sportkupé kizárólag nyolchengeres motorokat kapott. Kezdetben 240 lóerős és 4,5 literes volt a V8, ami a különböző változatokban 5,4 literre illetve a GTS-ben 350 lóerőre gyarapodott. Utóbbi végsebessége 275 km/óra, százra gyorsulása 5,7 másodperc, mindezt abban a korban, amikor az ultrasportos BMW E30 M3-at négyhengeres, 215 lóerős motor hajtotta. A 928 váltóját a jobb súlyeloszlás érdekében a hátsó tengelynél helyezték el, az igényes technikájú Alfa Romeo 75-ben és több sportautóban is viszontláthattuk a transaxle építési módot. |
Még egy dízel Porsche
V6-os Panamera hibridhajtás nélkül is kapható lesz, méghozzá kétféle motorral. A dízel Cayenne Audi-eredetű motorját átveszi a sportlimuzin is, a másik belépőmodell a 3,6 literes benzines hathengeres lesz. A paletta bővítésével a hazai bevezetéskor 31 és 42 millió forint között szóródó listaárak is csökkenthetőek lesznek.
Várhatóan 2012-ben lesz esedékes a 911 leváltása, amelyet egy új fejlesztésű autóra cserél a Porsche, nem csupán átdolgozásról lesz szó. Új futóműre, szélesebb nyomtávra és megnyújtott tengelytávra számíthatunk, ami a most is fenomenális útfekvést tovább javítja.












