Palik Laci segédletével még tavaly jött létre Magyarországon a Honvédség tereprali alakulata, amelynek egyik célja, hogy minél több katonának adjanak lehetőséget a versenysportban, ugyanakkor újoncokat csábítson a hadseregbe.
Az Egyesült Államokban is mindent bevetnek az önkéntes haderő létszámának fenntartásáért, újabban két erőgéppel demonstrálnak. Az amerikai légierő kérésére a Galpin Auto Sports megépítette a Mustang X-1 és a Challenger Vapor gépeket. Az amerikai álmot megtestesítő modellek a repülőknél ismert jegyekkel alakultak át.
A Mustang belseje például teljesen úgy néz ki, mint egy pilótafülke, amit nemcsak a műszerfal kialakítása, de a beépített katapult is elősegít. Elsőre úgy tűnhet, az egyszemélyes fülkéből botkormánnyal kell irányítani az autót, de ez csak látszat, az arra alkalmasabb – leginkább a KITT-ére emlékeztető – kormány csak a gyújtás ráadása után bújik elő.
Míg az X-1 fehér festésével, spoilereivel, fekete felnijeivel igazán feltűnő jelenség, a Challenger Vapor a rejtőzködés híve. Karosszériájának “radarjelelnyelő” matt fekete fényezése és kialakítása a lopakodókat idézi, de a kipufogóját is különösen csendesre cserélték. Nem véletlen, hogy az üvegjeit is teljesen lesötétítették, a vezetőt a tetőn elhelyezett hő és éjjellátó kamera segíti.
Ahogy a kétszemélyes gépekben, a Challenger mindkét ülésből irányítható, de szükség esetén személyzet nem is kell. Ha különösen veszélyes küldetésre indulna a jármű, a sofőr távol maradhat a helyszíntől és távirányítóval vezetheti a kocsit.
Bár mindkét modell komoly arzenállal bíró V8-as motort rejt, a tuningolók nem felejtkeztek meg azokról sem. A beépített nitrorendszer egyetlen gombnyomásra pillanatok alatt jelentősen megdobja a teljesítményüket. A Vaporban autentikusan Stinger rakétának álcázták a palackokat, persze a nitro indítása a repülőkön megszokott rakétaélesítéssel történik.






