



Ha márciusban a közgyűlés megszavazza a rendeletet, akkor a fővárosban legkésőbb május elsejére megváltozhat a parkolási rend – számol be a Stop.hu. A lap úgy tudja, 50 százalékos tarifa- és büntetésitétel-emelkedés várható.
A drágulásoktól az év végére 3-5 milliárd forint tiszta bevételt remélnek. Ami újdonság, hogy a főváros parkolási bevételeinek 100 százalékát, a kerületeknél pedig a 80 százalékot egyből egy egységes parkolási és közlekedésfejlesztési alapba tennék, amiből aztán bicikliutakat, további parkolókat és útfelújításokat finanszíroznának.
Ezen túlmenően olyan ötlet is van, mely szerint egyes kerületek fizetnének a lakóknak, hogy vigyék le a mélygarázsba az autóikat. A felszíni parkolóhelyek több mint harminc százalékát az ingyen parkoló lakók foglalják el, így ezekről a helyekről nincs parkolási bevétel.
Tervezik, hogy minden lakáshoz csak egy autót lehetne ingyenesen parkoltatni, a második után már fizetni kéne egy kisebb összeget, a harmadik után pedig a teljes díjat. Egyes felvetések szerint a nagy hengerűrtartalmú felsőkategóriás autóknak eleve nem lenne ingyenes a lakossági parkolás.
Ugyanilyen köbcenti- és kategóriakorlátozásokat vezetnének be a rokkantkártyával parkoló autókra, amelyekhez a jövőben nem a háziorvosok, hanem az Országos Rehabilitációs Intézet adná ki az engedélyeket. Akik pedig rokkant személy szállítása címszóval kapták az igazolványt, csak egy ideig parkolhatnának ingyen.
Forrás: Stop.hu
