14.7 százalékot esett októberben az európai autópiac, amelyen így 1,113 millió autó kelt el. Már 6 hónapja tart a folyamatos darabszám csökkenés, ennek köszönhetően 2008 első tíz hónapja 5,8 százalékos mínuszt mutat az egy évvel korábbi azonos időszakra vonatkozó adatokhoz képest. Október végig 12,573 millió autót adtak el Európában a Jato adatai szerint.
A válság mindenkit érint, a legjobb tízben abban versenghetnek az autógyárak, kinek kisebb a vesztesége. Európa vezető autógyára a Volkswagen 6,5 százalékos októberi esés után a tíz hónapra nézve 2,7 százalékos mínuszban van. Ennek ellenére több mint 1,3 millió autót forgalmazott.
Persze hol van ez a veszteség az Opel az egy hónapa alatt mutatott 23,7 százalékos zuhanásához, melynek következtében már 12,5 százalékos mínuszban van az villámos márka. Az eladások tekintetében második Ford – 4,1 százalékon áll tíz hónap után (-7,8% okt.), a 3. Renault pedig 5,3 százalékkal forgalmazott kevesebb autót eddig (-22.5% okt.).
Egy kivétel azonban akad a Top10-ben, mégpedig az Audi, amely a szenzációsan szereplő A4-esnek köszönhetően 2,3 százalékos növekedéssel zárta az októbert. Így összességében mindössze 663 darabbal marad el a tavalyi tíz hónapos teljesítményétől, ami nem rossz tekintve, hogy több mint 660 ezer autó ad el ennyi idő alatt. Konkurensei közül a BMW épp hozza a tavalyi formát, a Mercedes, viszont 3,9 százalékot vesztett.
Érdekesség, hogy a Top 10-ben immár csupán a FIAT az amelyik, több autót értékesített 2008. november elejéig, mint a tavalyi év első tíz hónapjában, persze ez is csupán 3,5 ezer darabos plusz. A top 10 gyártón kívül viszont több márkának is sikerült piaci részesedést növelni az idén. A Nissan, a Mazda, a MINI a smart is növekedéssel dicsekedhet az év első tíz hónapjában.




