2009-ben alaposan megváltozik a Forma-1: visszatérnek a minta nélküli, slick gumik, jelentősen korlátozzák az aerodinamikai tapadást, és ha minden jól megy, az energia-visszanyerő hibrid rendszert, az ún. KERS-t is bevezetik.
A KERS fejlesztése azonban több csapatnak is gondot okoz, és ez alól még az olyan nagyok sem kivételek, mint például a Ferrari – lehet, hogy bajban lesznek jövőre…
“A legnagyobb (2009-es) kihívás a KERS, mert az egy olyan technológia, amit korábban nem próbáltunk. Persze az aerodinamikán is sokat dolgozunk. Megbízhatósági problémák is voltak a KERS-szel. Nem tagadhatom, egy kicsit késésben vagyunk. Mondjuk úgy, hogy mostanra szerettem volna kipróbálni a rendszert” – ismerte el a Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa.
“Sok dolgot kellene elvégeznünk, az idő pedig szorít. Két héttel több időnk lesz (télen), mint korábban, de nekünk is tartanunk kell magunkat a közös tesztnaptárhoz. A január közepi tesztről nem maradhatunk le. A bajnoki küzdelemben sok erőforrást fordítottunk az F2008-ra, most meg gyorsan kellene ezt kiegyenlíteni. A legtöbb alkatrészt már le is gyártottuk, a KERS pedig még csak a munkapadon van” – festett nem túl biztató képet az olasz szakember.
Costa azt is elmondta, hogy a 2009-es autók első pillantásra is jelentősen eltérnek majd a mai modellektől, látványos változásra kell számítani:
“Az első szárny megdöbbentő lesz, ugyanis ugyanolyan széles lesz, mint az autó nyomvonala. Sokszor le fog törni, ugyanis eltakarják a kereket, könnyű lesz egy-egy ütközésnél elhagyni. A tetejébe a hátsó szárny magasabb és keskenyebb lesz, a kasztni pedig sokkal zártabb, simább, ne lehet majd a mostanihoz hasonlóan mindenhol szellőzőket vágni, a hűtőrendszert is alaposan át kellett tervezni.”





